  • Data: 2004-03-05 08:41:01
    Temat: Re: ksiazka telefoniczna na www
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Mar 2004, piotr wrote:

    >+ reasumując:
    >+ muszę pozbierać sobie te dane chodząc po domach z ankietą, w żadnym
    >+ przypadku nie mogę przy tym posiłkować się książkami!!

    Ależ dużo prościej chodzić z książką pod pachą ;), a jeszcze
    lepiej jak niżej ;)
    A poważnie mówiąc - nie wiem czy TPSA i inni operatorzy
    takie dane zapodają. Jak dla mnie to takie dane *powinny*
    być dostępne publicznie...

    >+ ciekawi mnie jeszcze czy na kody pocztowe też ma monopol hoga?
    >+ http://www.bazy.hoga.pl/kody.asp
    >+ czy jako że byli pierwsi, to ja chcąc umieścić bazę kodów na swojej www to
    >+ też musiałbym jeździć po miastach i zbierać pieczątki w urzędach że mi ten
    >+ kod udostępnili?

    Nie. "Oryginalne" dane są urzędowe, kiedyś je w Internecie
    znalazłem :), chyba GUS jest w to zamieszany. Jest taki stosik
    informacji dotyczących gmin/powiatów i część z tej "bazy" jest
    dostępna za darmo (reszta odpłatnie).

    >+ p.s. ciekawe czy np. panorama firm nieraz nie podejrzała sobie jakiegoś
    >+ numerku i nie spisała od pkt :)...nieee... mają papierek na każdy numerek
    >+ pewno... od ankietera...

    ...który nie szedł tylko zadzwonił posiłkując się inną książką
    telefoniczną :) Nie widzę powodu żeby to miało być nielegalne :> !

    pozdrowienia, Gotfryd