  • Data: 2008-02-07 20:35:52
    Temat: Re: krótkofalówka x 2 = skaner radiowy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fofp1i$6vs$3@inews.gazeta.pl...

    > a co z urządzeniami fabrycznie przystosowanymi do nadawania a
    > niefabrycznie przystosowanymi do nienadawania. ?
    > Np. fabryczny radiotelefon, który został niefabrycznie przerobiony na
    > inne częstotliwości.

    Nie jest urządzeniem nadawczo-odbiorczym, tylko odbiorczym, więc nie wymaga
    zezwolenia.

    Problem, z którym się spotkałem, to radiotelefon służby ochrony,
    posiadający możliwość nadawania i odbioru na należącej do tej służby
    częstotliwości (czyli wszystko OK) z możliwością nasłuchu na częstotliwości
    Policji, ale bez możliwości nadawania na tamtej częstotliwości.
    Teoretycznie jest to urządzenie nadawczo-odbiorcze i wymagane jest
    zezwolenie na niego. W znanym mi wypadku zakończył się "pogrożeniem palcem"
    przez ówczesny PAR, bo na dobrą sprawę nikt nie wiedział, jak do tego
    podejść.