eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[kronika2prl] Kratki i wpadkiRe: [kronika2prl] Kratki i wpadki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [kronika2prl] Kratki i wpadki
    Date: Mon, 26 Jul 2010 06:08:35 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 40
    Message-ID: <i2j8p3$clf$1@news.onet.pl>
    References: <i2accb$65e$1@news.onet.pl> <i2bdsp$3bv$1@news.onet.pl>
    <i2best$5rl$1@news.onet.pl> <i2bif1$f86$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <i2ckfo$psn$1@news.onet.pl>
    <i2cp8j$e44$1@news.onet.pl> <i2cqnp$jmm$1@news.onet.pl>
    <i2csfp$pup$1@news.onet.pl> <i2ed76$ln$1@news.onet.pl>
    <i2fkio$ati$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1280124515 12975 212.160.173.137 (26 Jul 2010 06:08:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Jul 2010 06:08:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
    X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:647264
    [ ukryj nagłówki ]

    Krzysztof wrote:

    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    >
    > > Skup się lepiej na tym, że ty ośmieszasz się tym, że notorycznie nie
    > > umiejąc zrozumieć zasad działania manipulacji tego rodzaju próbujesz
    > > obrażać rozmówcę.
    >
    > Rozumiem zasady działania manipulacji. Jednak jestem zdania, podobnie
    > jak inni w tym wątku, że wielkość kratki przy nazwisku w żaden sposób
    > nie jest manipulacją ludźmi, ani inną socjotechniką, ponieważ uważam,
    > że ludzie nie kierują się w swoich wyborach tego typu pierdołami.

    Ludzie wybierając, np. towar w sklepie (a dla wielu ma to daleko
    większe znaczenie niż wybór prezydenta, i czynią ten wybór z większym
    zastanowieniem) kierują się takimi pierdołami jak:
    1. kolor opakowania
    2. wielkość liter na opakowaniu
    3. hasła na opakowaniu ("najlepszy! najnowszy!")
    4. półka na której leży produkt (środkowa ma największe branie)
    5. nazwa produktu dobrze się kojarząca

    i całe multum innych dupereli, wpływających mniej wprost (jak np.
    lokalizacja w sklepie - "przy kasie będziesz miał większe branie -
    także fiskalnej").
    Być albo nie być dla producenta, dlatego za każdy z tych elementów
    producenci płaca ciężkie pieniądze.

    Jeśli uważasz że to nie ma wpływu to zdanie które napisałeś:
    "Rozumiem zasady działania manipulacji" - jest kłamstwem. Albo po
    prostu dowodzi Twojej naiwności.

    Akurat w przypadku kratki i wyborów - nie sądzę żeby miało to większy
    wpływ niż kilkadziesiąt tysięcy głosów. Ale tylko "nie sądzę", bo nie
    mogę powiedzieć że "wiem". I nikt tak naprawdę nie może powiedzieć że
    "wie na pewno".

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1