  • Data: 2011-06-15 23:41:15
    Temat: Re: kratka, i inne zmiany w prawie
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-15 21:30, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "kesser" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > Tobie? Zatrzymanie dowodu rejestracyjnego do czasu doprowadzenia pojazdu
    > do stanu zgodnego z prawem. Ale to stosunkowo niewielki problem. Zarzut
    > przestępstwa poświadczenia nieprawdy grozi wszystkim poprzednim
    > diagnostom, którzy poświadczali, że ten samochód jest sprawny. Przy czym
    > z drugiej strony otwartą kwestią pozostaje, co to znaczy "zamontowane na
    > stale". Śruby, to już na stałe, czy jeszcze nie?
    Witamy w kraju absurdów, gdzie obywatel jest zmuszony robić absurdalne
    rzeczy, by nie wpakować się w jeszcze bardziej absurdalne kłopoty.
    Po pewnej nieprzypadkowej kontroli US w paru autach współpracującej
    firmy - kratki zostały "przemontowane" (oczywiście w odpowiedniej firmie
    i za odpowiednią kasę) na wersję "na stałe" = na śrubach zrywalnych, bo
    kontrola uznała że zwykłe przykręcenie umożliwia ich wykręcenie w każdej
    chwili, co oznacza że auto nie byłoby "ciężarowe" więc i vat odliczony
    od jego zakupu + paliwa przez dwa lata był nienależnie odliczony, więc
    należy się zapłacić ten vat + odsetki + kara (a wszystko razy kilka
    aut!). Firma zdecydowała się że nawet przyspawają te kratki, byle
    kontrola się odczepiła.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173