    Subject: Re: kradziez dowodu
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    <o42s1l$17i$1@node1.news.atman.pl> <8...@a...kjonca>
    <o42su3$28h$1@node1.news.atman.pl> <8...@a...kjonca>
    <5865031a$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
    <o433rh$cot$1@news.agh.edu.pl> <o433ta$9d5$1@node1.news.atman.pl>
    <o4584c$dn2$1@news.agh.edu.pl> <o4595f$euc$1@node1.news.atman.pl>
    <o46664$4kb$1@node2.news.atman.pl> <o46diq$kg4$1@node1.news.atman.pl>
    <o46ngn$uf0$1@node1.news.atman.pl> <o46pop$16q$1@node1.news.atman.pl>
    <o4870l$1n1$1@node2.news.atman.pl> <o48poq$nm$1@node1.news.atman.pl>
    <58686f8a$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <5868c9e3$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <586903ca$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 1 Jan 2017 17:27:05 +0100

    > Jesteś w błędzie - zaufaj mi.

    Jest to trudne o czym poniżej.

    > Ale tak nie jest - choć przyznaję Ci rację. W PESEL widać Twój nowy
    > dowód osobisty w chwili, gdy opuszcza PWPW.

    Chcesz powiedzieć, że jak mam zawnioskowany i wysłany z PWPW do urzędu
    nowy dowód, ale jeszcze nie odebrany, to na stary nic już nie załatwię?

    > Tu zupełnie nie rozumiem, o czym piszesz.

    Piszę o tym, że nie ma żadnych mechanizmów weryfikujących ważność dowodów.
    Ani w urzędach, ani w bankach, ani w "meldunkach".
    Nie chodzi mi tylko o ważność w sensie zastrzeżenia w bazie bankowej,
    tylko też o zwykły upływ ważności.
    Przykładowo meldujesz się (czyli sprawa w gestii urzędu miasta)
    spisują dane dowodu, w tym datę upływu jego ważności i te dane gdzieś
    wprowadzają.
    Ale jest to zwykła baza urzedu z niczym nie powiązana, bo żadna akcja
    typu zastrzeżenie tego dowodu czy normalny upływ czasu
    i utrata ważności nie powodują żadnej akcji ze strony urzedu.
    Systemem to by się nazywało gdyby było jakieś powiązanie.