    Subject: Re: kradziez dowodu
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    <o42s1l$17i$1@node1.news.atman.pl> <8...@a...kjonca>
    <o42su3$28h$1@node1.news.atman.pl> <8...@a...kjonca>
    <5865031a$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
    <o433rh$cot$1@news.agh.edu.pl> <o433ta$9d5$1@node1.news.atman.pl>
    <o4584c$dn2$1@news.agh.edu.pl> <o4595f$euc$1@node1.news.atman.pl>
    <o46664$4kb$1@node2.news.atman.pl> <o46diq$kg4$1@node1.news.atman.pl>
    <o46ngn$uf0$1@node1.news.atman.pl> <o46pop$16q$1@node1.news.atman.pl>
    <o4870l$1n1$1@node2.news.atman.pl> <o48poq$nm$1@node1.news.atman.pl>
    <58686f8a$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 1 Jan 2017 10:20:36 +0100

    > To zły kierunek rozumowania. Aktualny dowód jest wprowadzany do bazy
    > PESEL w momencie jego wyprodukowania. Między innymi z tego powodu stary
    > jest unieważniany w chwili składania wniosku o nowy.

    Tak na pewno nie jest. Co najwyżej jakimś kliknięciem unieważnia się
    stary w momencie odbioru nowego a nie po złożeniu wniosku.
    Chociaż nie sądzę, żeby tak było (tzn ze jest taki "klik" w systemie,
    skoro dziurawią czy tam obcinają rogi starym dokumentom). Te czynności
    wskazywałyby, że można by było się dalej posługiwać starym dowodem (tzn
    po odebraniu nowego a stary ma jeszcze jakąś datę ważności)

    Dlatego w wypadku
    > tych skradzionych z urzędu, dokąd urząd nie wprowadził ich utraty, to
    > formalnie były dobre.

    A formalnie powinny być dobre po potwierdzeniu odbioru przez obywatela.
    Coś jak aktywowanie karty bankowej. Ale nie ma systemu (centralnego)
    dokumentow i np w kilku bankach weryfikują mnie na podstawie dowodu,
    który utracił ważność. Co więcej nie każdy bank nie ma mechanizm
    wykrywania, ze dany dowód wpisano do systemu banku ponad 10 lat temu,
    więc na pewno nie może być ważny.
    A już po administracji (tej od meldunku) nie spodziewałbym się
    żadnej kontroli poprawności czy logiki poza sprawdzeniem daty ważności
    na dokumencie.