    From: tomek wilicki <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzie? forum
    Date: Tue, 17 Apr 2007 22:55:53 +0200

    Maciek wrote:

    > To forum jest gazetą, czasopismem? Nie liczyłbym na takie postawienie
    > sprawy. Owszem jest wyrok potwierdzający twoje zdanie, ale jest też taki,
    > który mu zaprzecza - w obu przypadkach nie o forum chodziło.
    > Osobnik przez ciebie oskarżany będzie się bronił tym, że twoje prowadzenie
    > forum było niewłaściwe, nieudolne, że forum tworzy pewna społeczność
    > użytkowników i dla dobra wszystkich przeniósł forum, żeby się mogło
    > rozwijać.

    na co z kolei mam statystykę w ręku, że od czasu przejęcia odwiedzalność
    spadła. Spokojnie, znam wszystkie możliwe linie obrony gościa :) W zasadzie
    wszelkie argumenty można zbijać prawem własności do bazy danych. Forum jest
    w zasadzie upublicznieniem takiej bazy, a nie społecznością.

    > Punktem spornym jest jedynie baza danych, a będzie ci trudno
    > udowodnić, że należy tylko do ciebie. Karadzieży jako takiej w zasadzie w
    > ogóle nie ma, raczej plagiat, jeśli już mamy się trzymać prawa
    > autorskiego. Ogólnie to odradzam pakowanie się w proces, stracisz kasę i
    > nerwy, a wynik nie jest wcale pewny.

    Udowodnić będę mógł bez najmniejszych problemów, o to akurat bym się nie
    martwił. Faktycznie mogę odpuścić sobie pozywanie za przestępstwo kradzieży
    praw autorskich do postów, ale zgłosić podejrzenie popełnienia - nie
    zaszkodzi. W końcu jak się uda, będzie kilkadziesiąt tysięcy utworów
    chronionych prawem autorskim. W proces wpakował bym się z czystego,
    wrodzonego poczucia sprawiedliwości - żeby złodzieja nauczyć. Problem - jak
    zrobić, żeby go to zabolało.

    --
    www.vegie.pl