    From: Mr Internet <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: korzystanie z czyjejs sieci wifi
    Date: Mon, 28 Jan 2008 19:02:36 +0100

    Użytkownik Robert J. napisał:

    > Chyba trochę niedobry przykład.
    > Mało który użytkownik kontroluje do jakiej sieci się podłączył (wiem z
    > praktyki, mam ponad 500 klientów w sieci, ok. 25% używa routerów wifi).
    > Uważasz, że user nie ma co robić tylko co chwilę patrzeć czy aby nie
    > przełączył się do Zenka za ścianą?

    Dokladnie tak.

    > To interes Zenka jest taki, żeby ustawić
    > zabezpieczenia i odmawiać dostępu innym klientom.

    Nie. Tak samo jak nie jest obowiazkiem zenka zamykani drzwi na klucz,
    zeby mu nikt nie wchodzil do mieszkania. Ludzi emaja po prostu nie
    wchodzic do cudzych mieszkan, bez wzgledu czy Zenkowie zamykaja drzwi na
    kjlucz czy nie.

    > Równie dobrze mógłbyś
    > pozwać sąsiada za to, że ogląda na Twoim TV program, za który nie płaci.
    > A ogląda go bo Ty nie zasłoniłeś okna :-)

    kolejna nietrafna analogia, nawet jesli to oglada, natomiast gdy ty sie
    podlaczasz do czyjegos wifi to wszystkie akcje jakie robisz, np.
    polaczenia z bankami,ze stronami pedofilskimi i inne sa oznaczane jakoz
    jego IP.

    >. To nie to samo co wejście do
    > czyjegoś mieszkania nawet przez otwarte drzwi. Ten przykład byłby dobry
    > gdyby sąsiad wlazł Ci do domu i korzystał z Twojego komputera. A on podłącza
    > się (celowo lub nie) do sieci, którą Ty utworzyłeś jako ogólnodostępną...
    > I nie znajdziesz na to żadnego paragrafu.

    Pierwsza wieksza afera w sadzie w najblizszym czasie spowoduje zwrot
    akcji i zmiane prawa.

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie