    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie [OT]
    Date: Thu, 12 Oct 2006 17:02:16 +0200
    <ef0vlh$shp$2@atlantis.news.tpi.pl> <ef130f$701$1@news.dialog.net.pl>
    <ef17fm$r4a$1@atlantis.news.tpi.pl> <ef19lv$cu2$1@news.dialog.net.pl>
    <ef1iu9$dnq$1@atlantis.news.tpi.pl> <ef1kb3$ls1$1@news.dialog.net.pl>
    <ef1m8g$p3q$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <efjlra$25c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <efrks6$gog$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <eg3e5a$mfg$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <egj1ss$r72$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w wiadomości
    news:jareks-4D6A9A.11190912102006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Ale jak jest, to okazać trzeba przed :)

    Oczywiście, ze tak. W praktyce nie tylko okazać,a le również zgodnie z
    zarzadzeniem prokuratora doręczyć.

    > Uhm. Inna sprawa, że sami policjanci po 1989 zaczęli często przeginać w
    > drugą stronę. Ale my nie o tym, tylko o drzwiach.
    > Podsumowując: wychodzi mi, że jeśli przyjdzie policjant, pokaże odznakę
    > i powie, że chce zrobić rewizję (a ja nie mam świadków, którzy zeznają,
    > że nie powiedział nic więcej), to mam go wpuścić i zrobić mu herbatę
    > oraz kanapki, żeby mi za bardzo chałupy nie zdemolował. Chyba że mnie
    > stać na remont i mam ochotę sobie fundować prawa obywatelskie. Dobrze
    > odczytuję aktualną linię orzecznictwa?

    Mniej więcej tak. Z tym, że nie masz obowiązku tej herbaty robić i kanapek
    stawiać. Zresztą picie i jedzenie przez policjanta w tym wypadku, to spore
    ryzyko. Znam przypadek dosypania leku na rozwolnienie do tak postawionej
    herbaty.

    > Czytałem, nawet się odzywałem. Też uważam, że motocyklista sam sobie
    > winien. Ale policyjna blokada na drodze w biały dzień to jednak trochę
    > co innego niż policjant twierdzący, że podobno mam w domu narkotyki i w
    > związku z tym będę miał przewracanie mebli oraz kucie ścian.

    A, to jeszcze jeden sposób jest. Wpuszczasz policjanta i dzwonisz na 997 by
    potwierdzić ejgo tożsamość. Zgodnie z przepisami wewnętrznymi Policji każdy
    policjant przystępujacy do tego typu czynności ma obowiazek to zgłosić
    właściwemu miejscowo dyżurnemu. Dyżurny po prostu potwierdzi Ci tożsamość
    policjantów. Prawdopodobieństwo, ze napstnicy podmienią dyżurnego jest raczej
    znikoma. Jesli by nawet zapomnieli go powiadomić (w ferworze walki czasem tak
    bywa), to mają obowiazek jeszcze coś tam zrobić i dyżurny może sprawdzić, czy
    zrobili. Jak nie zrobili i nie zameldowali, to po chwili przyjadą bardzo
    zdenerwowani prawdziwi policjanci. Wówczas, to już najlepioel położyc się
    plackiem na podłodze. :-)

    > "Ja, Jan Kowalski, zawiadamiam o podejrzeniu popełnienia przestępstwa i
    > wnoszę o ściganie BSA, ponieważ mam powody podejrzewać, że w swojej
    > siedzibie przy ul. Podanej posiadają nielegalne oprogramowanie, do
    > którego ja mam prawa autorskie".
    > Czy w tej sytuacji będzie przeszukana siedziba BSA?

    Zostaniesz przesłuchany w charakterze świadka. O ile potrafisz sensownie wywieść
    swoje podejrzenie, to sądzę, że przeszukania dokonano by natychmiast, a w
    wypadku potwierdzenia podejrzeń osoby winne zostały by z racji funkcji tej
    organizacji ukarane z tzw. "górnej półki". Ale oni widzą doskonale, że ludzie
    ich nie lubią i raczej się pilnują w tym zakresie bardzo.

    > Chodziło mi o odpowiedź na pytanie, czy to ja będę musiał udowodnić, że
    > on świadomie nałgał, czy on będzie musiał wskazać, że podstawy miał. Bo
    > mam wrażenie, że to pierwsze, ale chciałbym się mylić.

    Ani Ty, ani on. Tutaj faktycznie może się okazać, że nikt nie odpowie. Załóżmy,
    ze powiesz koledze, ze masz "lewego" Windows'a. On pójdzie i złoży
    zawiadomienie. Policjanci wejdą i znajdą legalnego Windows'a. Jak dowieść, że
    nie było tej rozmowy między Wami? No bo tylko tak można by było wykazać jego
    winę. Co innego, jak zawiadamiając zezna, że sam widział i sprawdził, że masz
    numer seryjny powszechnie w sieci dostępny. Wówczas jak się ujawni, że numer
    jest prawidłowy i brak śladów jego przeinstalowywania, to odpowiedzialność karną
    poniesie.