  • Data: 2010-12-27 21:46:36
    Temat: Re: kontrola PIP - korzyści dla pracownika
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.12.2010 21:10, m4rkiz pisze:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > a jak to sobie wyobrazasz? podpisywali 8h i siedzieli po 12 dla sportu?

    Mogło tak być. Ja np. wg planu mam zajęcia w ilości 20h tygodniowo.
    Gdyby jednak zamontować czujnik wejść/wyjść, wyszłoby pewnie z 60h albo
    i czasami więcej.

    Możliwości jest kilka, na przykład:

    a) siedzieli sobie po pracy w internecie
    b) byli niewydolni i nieudaczni i aby swoją niewydolność i nieudaczność
    ukryć zostawali dłużej, aby wyrobić się z pracą
    c) woleli pracować dłużej, a z częstszymi przerwami na duperele (ja np.
    tak wolę) niż nieprzerwanie a pełną parą.

    Generalnie umowa o pracę i kodeks pracy to do dupy są. Umowy powinny być
    zadaniowe, a nie czasowe.
    Owszem, są prace, gdy zadanie będzie czasowe -- przykładowo ,,przez
    godzinę siedzieć w kasie i czekać na klienta'',
    ale wtedy to będzie określone zadanie wykonywane czasowo. W każdym
    razie, są też prace, gdy nie powinno być określonych godzin, a wykonanie
    zadań. I pracodawca powinien oceniając efekty pracy określać wynagrodzenie.

    > od tego jest komplet przelozonych zeby widzieli co i gdzie sie dzieje,

    Rozumiem, że obowiązkiem każdego pracodawcy jest zatrudniać kontrolerów,
    których zadaniem będzie kontrola pracowników? Bez sensu.

    Poza tym, skoro się godzili siedzieć dłużej, to jaka kara? Co ma
    pracodawca płacić? To wolny kraj i każdy ma prawo sobie robić co zechce.
    Oni zechcieli siedzieć dłużej w pracy bez zmiany wypłaty, no i? Co
    innego jakby ich przetrzymywali siłą. O! tak jak było kiedyś o Polakach
    co pojechali gdzieśtam do pracy, a ich złapali i kazali na farmie
    pracować za miskę ryżu i nie pozwalali odejść z tej farmy.

    Jak sam piszesz, oni wypracowali sporo nadgodzin. Więc nie tak, że szef
    obiecał dać, a nie dał. Po prostu uznali, że za swoją pensję chcą
    posiedzieć dłużej. No i? Uznali, zdecydowali i czemu się jakaś PIPa ma
    wtrącać?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)