    From: "Scottos" <m...@a...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: koniec pracy... i co dalej ?
    Date: Fri, 25 Feb 2005 18:57:55 +0100

    Użytkownik "BartekK" <s...@h...art.pl> napisał w wiadomości
    news:cvn32h$lgi$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > pracowalem w pewnej firmie na zasadzie "umowy o wspolprace" - na podstawie
    > tej umowy co miesiac byla odnawiana umowa o prace, pozniej to przeszlo na
    > umowe stala (na czas nieokreslony?).
    > Z zarobionej kasy firma odprowadzala mi zus, podatek itd, ale :
    > - przez poczatkowy okres umowy (musze sprawdzic ile) bylem studentem do
    > lat 26 wiec skladka zus byla minimalna, dopiero po 26 roku zycia zaczeli
    > odprowadzac pelna skladke.
    > Po ponad 2 latach - umowa zostala rozwiazana (zgodnie z jej zapisem - z
    > miesiecznym wypowiedzeniem).
> [...]

    Pracodawca ma tydzień od momentu ustania stosunku pracy aby Ci dostarczyć
    PIT za rok bieżący oraz świadectwo pracy.
    Co do zasiłku, to szczerze mówiąc nie jestem w tym zbyt mocny, ale musisz
    iść się zarejestrować w Urzędzie Pracy (jak najszybciej) i pierwszy zasiłek
    możesz dostać chyba 3 miesiące po rejestracji - ale tu taj proszę
    grupowiczów o pełniejszą i bardziej pewną wypowiedź.

    Pozdrawiam

    P.S.
    I powodzenia w szukaniu nowej pracy!

    --