    From: "Xena" <t...@l...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komornik a mieszkanie wlasnosciowe spoldzielcze
    Date: Wed, 10 Aug 2005 23:29:29 +0200

    In news:dddn0j$vnb$1@opal.futuro.pl,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > Czy jest jakiś limit długu, powyżej którego mienie dużej wartości jest
    > licytowane?

    Nie ma. Wszystko zalezy od stopnia desperacji wierzyciela i jego żądań.
    Znaczy jest kwota poniżżej której sad nie zasądzi w dowolnym postępowaniu.
    Nie pamiętam na jakim jest poziomie, ale kilkuset PLN. Kiedyś było dwieście,
    bo pamiętam wysyłane z gazety monity o zapłatę za ogłoszenie, że poniżej 200
    nie dało się oddac sprawy do sądu. Ale to było prawie 10 lat temu.

    > Tak 'na chłopski rozum' wydaje mi się absurdalne, gdyby ktoś winny
    > komuś 500zł miał zlicytowane mieszkanie warte 200 razy więcej. Ale
    > jakoś nie wpadły mi w oczy formalne przeciwwskazania a prawo bywa
    > absurdalne ;)

    Dokładnie. Ale jesli dłużnik ma zapłacić 500 zł i ma realna wizje tego, że
    komornik zlicytuje mu mieszkanie, to zrobi wszystko, żeby do tego nie
    doszło. Wbrew pozorom zdarzają się ludzcy komornicy i komorki zaproponuje mu
    (dłużnikowi) napisanie prośby, że bedzie spłacał np po 100 zł miesięcznie i
    żeby mu nie licytowac, bo przedmiot licytacji znacznie przewyższa wartością
    dług.
    Poza tym, żeby sprzedac mieszkanie, to nalezy je wycenić, tego dokonuje
    powołany przez komornika biegły. Za biegłego musi zapłacić najpierw
    wierzyciel. Wycena mieszkania rzadko mieści się w kwocie 500 zł. Więc
    wierzyciel musi najpierw wyłożyc swoją kasę, żeby potem ewentualnie odzyskac
    dług i to co wyłożył. Dodatkowo, żeby sprawa trafiła do komornka, musi
    zasądzić sąd. To też sa koszty i czas.
    Zwykle, przy niskich kwotach wierzyciel odpuszcza albo wynajmuje kilku
    dobrze wyglądających bejsbolowców ;-)

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Inflacja jest jak ciąża: w legalny sposób nie można jej przerwać.
    /Leon Henderson/