    Date: Sat, 20 Nov 2010 00:15:22 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kolejne pytanie o radar ;-)

    W dniu 2010-11-20 00:06, Krzysztof pisze:
    > "witek" <w...@g...pl> napisał

    > Kwestionuję jedynie zasadność pytania o dane kierowcy.
    > Równie dobrze mogli przysłać do mnie wezwanie do ujawnienia wszelkich
    > danych osobowych mężczyzny o nazwisku Iksiński, bo tak i już.

    > A co to strażnika obchodzi komu pożyczam auto?

    Ma do tego prawo na mocy ustawy.

    > A jeśli obchodzi, to z jakiegoś kon konkretnego, uzasadnionego powodu.
    > I uważam, że taki powód powinni podać.

    Tak naprawdę nie powinni.
    To jest sprawa między kierowcą, a tym organem który wykroczenie ściga.
    I nic do tego pracodawcy czy innemu właścicielowi pojazdu.

    Bo niekoniecznie musi chodzić o wykroczenie drogowe.
    Równie dobrze mogą szukać przestępcy, świadka czegoś, czy mieć
    jakikolwiek inny powód o którym niekoniecznie kierowca chciałby żeby
    informowano innych.

    I raczej nic do tego pracownikowi firmy który czyta korespondencję,
    gdzie i z jaką prędkością inny pracownik się szlajał służbowozem po
    godzinach.

    Co ciekawe np. osoba na siedzeniu pasażera jest zamazana, bo to już
    pewnie do niejednego rozwodu doprowadziło.
    Ale już dane takie jak miejsce czy o co chodzi straż miejska rozsyła.