    From: for <g...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kojec dla psa przy płocie
    Date: Fri, 01 Jul 2005 13:57:50 GMT

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > U?ytkownik "Grzesiex" <s...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > I zataczamy ko?o. Jestem mam? i dokladanie rozumiem Twoj? troske ale aby
    > zapewnic bezpiecze?stwo dzieciom, mozesz zrobic tylko dwie rzeczy

    Nie musi robic nic. Nie ma rowosci pomiedzy sprawca ryzyka a jego
    potencjalna ofiara. To na sprawcy ryzyka ciazy przewidzenie ryzyka i
    zabezpieczenie, a nie na calej reszcie swiata zabezpieczenie sie przez
    ryzkiem stwarzanym przez jednostke. Jest tak chocby dlatego ze jest
    owiele latwiej zazpieczyc dla sprawcy niz dla calej reszty swiata.

    > - uczuliae
    > dzieci, ze nie jest to przyjazny pies i zaby go nie g?askaly oraz uszczelnic
    > ogrodzenie we wlasnym zakresie, lub, co tez juz Ci sugerowano wybudowac
    > nowe, nie zamiast juz istniejacego, ale obok niego.

    Taka teroria nie przewiduje np ze do sasiadow dziadkow przyjada wnuczki
    z odleglego miejsca i wbiegna zeby zobaczyc nowe otoczenie. Mozliwe?
    Czy rodzice tych dzieci tez maja ostrzec przed czyms o czym w ogole nie
    wiedza.

    > Czy ten pies ma jakas
    > rase? Czy rzeczywiscie jest agresywny i np rzuca sie na plot, gdy w poblizu
    > s? Twoje dzieci, czy po prostu dmuchasz na zimne?

    Nie ma znaczenia. Dlatego Makita w instrukcjach do pil lancuchowych daje
    obrazkowe ostrzezenie ze psy reaguja na nagly halas ciecia drewna i nie
    powinny przebywac w poblizu miejsca pracy.

    > Jesli pies jest duzy,
    > agresywny, a ogrodzenie niskie i ma?o wytrzyma?e to moglbys sprobowac
    > sciagnac np SM i zglosic problem.

    Moze rowniez pomodlic sie do Swietej Cecyli. Nie musi. To na osobie
    stwarzajacej zagrozenie ciazy obowiazek zabezpieczenia.

    > Nawet jak nie uka?a s?siada, to poucz? a
    > to moze skloni go do wspólpracy. Czepianie sie kojca jest kiepskim pomys?em,
    > bo jak ktos juz napisal, gdyby kojca nie bylo pies na calej dlugosci p?otu
    > móg?by stanowic zagro?enie dla dzieci, tak jest to tylko na okre?lonym
    > fragmencie, co paradoksalnie jest na plus w calej tej sytuacji.

    ROTFL

    Nie ma znaczenia gdzie pies biega. Ma znaczenie ze stwarza ryzyko dla
    osob postronnych. Caly plot, czy tylko jedna dziura nic tutaj nie
    znacza. Ryzyko jest jednakowe.