  • Data: 2005-09-11 14:11:54
    Temat: Re: kogo informowac o nowym dowodzie?
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    posiadacz starego dowodu wrote:
    > Kogo trzeba poinformować o nowym numerze dowodu osobistego?
    > Wiem, że na pewno urząd skarbowy, swój bank czy fundusz emerytalny,
    > coś jeszcze?
    Zgodnie z ustawą faktycznie istnie obowiązek iformowania US o zmianie dowodu
    osobistego w ciągu miesiąca od uzyskania nowego ale:
    Nr dowodu osobistego nie jest " daną " identyfikującą jednoznacznie jego
    pisiadacza- ot panowie posłowie jak zwykle uchwalili kolejnego "knocika"
    W tej sprawie /o ile dobrze pamientam rok/ w roku 2004 Rzecznik Praw
    Obywatelskich wystosował wystąpienie do Ministra Finansów o zaprzestanie
    karania obywateli za nie wykonywanie tego obowiązku i wskazał na
    nielogiczność tego przepisu nakładającego taki obowiązek.Jednocześnie
    wskazał ,że urząd wydający dowód osobisty powinien to robić sam tak jak w
    przypadku zgonu /informuje urząd skarbowy/ tym bardziej ,że wymiana dowodu
    osobistego jest dokonywana z inicjatywy Państwa /"na polecenie ustawowe" / i
    Państwo podejmując taką decyzją nie może zgodnie konstytucja nakładać na
    obywatela dodkowe obowiązki.
    - Więc nie przejmuj się tak tym Urzędem skarbowym ,możesz ich poinformować
    przy skłądaniu "Pitu" za obecny rok.
    Co do banku raczej tak ponieważ to chodzi o twoje pieniądze.
    Sam fakt ,że człowieka w naszym kraju identyfikuje się po nr druku -
    świadczy o wybitnym zamiłowaniu naszych waładz do bjurokracji - bo Nr dowodu
    nie jest niczym innym jak właśnie nr druku.
    Akohoro