  • Data: 2005-09-12 17:49:50
    Temat: Re: kogo informowac o nowym dowodzie?
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alek wrote:
    > Użytkownik "akohoro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moja nie rozumieć co wasza mieć na myśli :)
    >
    > Zasugerowałeś, że jest jakiś problem z numerem PESEL jeżeli jego
    > posiadacz żyje dłużej niż 100 lat. Możesz wyjaśnić na czym ten
    > problem miałby polegać?
    na sposobie zapisu daty urodzenia.W peselu data urodzenia jest zapisywana za
    pomocą dwóch cyfr.Pierwsze dwie cyfry PESEL to rok urodzenia drugie dwie to
    miesiąc a trzecie dwie to dzień.
    więc 010101 i
    010101 to która z tych dat oznacza rok 1901 a która 2001 twoim
    zdaniem.I trzeba było kombinować i problem rozwiązywać.
    Ostatnia cyfra jest cyfrą kontrolną i na jej podstwie możan ustalic czy nr
    pESEL jest prawidłowy czy nie i czy jego "właściciel" to M czy K.Pozostałych
    cyfr nie będę Ci wyjaśniał i nie bęę podawał jak sprawdzić poprawność bo to
    nie jest przedmiotem dyskusji
    Czy teraz zrozumiałeś problem ?
    Akohoro