    From: "news.onet.pl" <z...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kody zródłowe oprogramowania
    Date: Mon, 29 Oct 2007 20:41:27 +0100

    > mam pytanie czy zakupując jakieś oprogramowanie firma która je stworzyła i
    > sprzedaje ma obowiązek udostępnić mi kody zródłowe? Jeśli tak to czy jest
    > jakiś przepis prawa o tym mówiący, a jeśli nie to też czy jest jakiś
    > przepis.

    Pod hasłem "Kupując oprogramowanie" najczęściej kryje się nabycie licencji
    do jego użytkowania.

    Wiele osób myśli, że kupując także kody źródłowe pozyska jakiś stopień
    bezpieczeństwa,
    niezależności lub "panowania" nad programem. Taka sprzedaż źródeł wcale nie
    ozacza przekazanie
    praw autorskich ani prawa do modyfikacji programu!.

    Sprzedanie źródeł firmie nie związanej z informatyką może być bardzo dobrym
    interesem, bo sporą kasę się ekstra weźmie
    a te źródła i tak do niczego się nikomu nie przydadzą. Pamiętaj, że pewnie
    firma po pewnym czasie
    wprowadzi do programu jakieś poprawki a może zmiany i wtedy staniesz przed
    wyborem:
    używać programu bez poprawek ale ze źródłami czy zainstalować nowszą
    wersję do której już nie masz źródeł, a może
    ponownie kupić źródła :)

    Druga sprawa to aby skorzystać z takich źródeł to często należy jeszcze
    sporo narzędzi dokupić i skonfigurować...

    zbyszek