  • Data: 2005-10-02 18:52:09
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
    > W tym wypadku panowie z bramki mogą się jedynie przyglądać wchodzącym.
    > I to ich całe uprawnienia. No ewentualnie, gdyby chodziło o imprezę
    > masową, to mogą się interesować tym, czy nie wnosisz niebezpiecznych
    > narzędzi (jest odpowiedni zapis w ustawie). Zgodnie z Ustawą o
    > ochronie osób i mienia mają prawo sprawdzania prawa do przebywania
    > osób na terenie. Ale skoro to prawo nie jest ograniczone, to i nie ma
    > sensu jego kontrolowanie.

    Ale to się kupy nie klei! Jak wół stoi "Lokal/impreza dla osób powyżej 18
    lat", wchodzi małolat, a ochroniarz nie może nic zrobić??? Prawo do
    przebywania osób na terenie jest ograniczone właśnie przez zarządzenie
    właściciela, żeby nie wpuszczać osób poniżej 18 lat.

    > No to jak odmawia Ci sprzedaży biletu, to popełnia w tym właśnie
    > momencie wykroczenie.

    Jak??? A pani w kinie też popełnia wykroczenie, gdy nie chce wpuścić na film
    od lat 18 wycieczki szkolnej z podstawówki?

    > To nic nie zmienia. Ja sobie doskonale zdaję sprawę, jak to działa w
    > praktyce i właśnie się do praktyki odnoszę przez cały czas. W praktyce
    > bramka ma rację do czasu przyjść pierwszego znającego prawo. Potem
    > przyjeżdża policja i się okazuje, że nie mają racji.

    Wezwałeś kiedyś policję w takim wypadku? Przyjeżdżają i co? Z Poloneza
    wychodzi sierżant Kowalski, referujesz mu sprawę, sierżant drapie się za
    uchem, spogląda w gwiazdy i cedzi powoli, że to chyba będzie art. 135 albo
    138 kodeksu wykroczeń po czym przystępuje do sporządzenia wniosku o ukaranie
    do sądu grodzkiego? Czy wyjmuje tonfę i wraz z posterunkowym Malinowskim
    torują Ci drogę do baru?

    > Zamiennie
    > przyjeżdża grupa znających prawo i spuszczają w... bramce, po czym

    Jasne... Powodzenia!

    > wzywają policję oświadczając, ze zostali bezprawnie przez bramkę
    > zaatakowani.

    Ciekawe. A jakie prawa ma ochrona i po co w ogóle jest? Jeżeli ochrona nie
    ma prawa reagować w momencie, gdy do klubu próbują wejść osoby nie
    spełniające określonych przez właściciela warunków to coś jest tu nie tak.
    Nie uważasz?

    > To jest najgorszy dla braki scenariusz, bowiem po ujęciu
    > na gorącym uczynku przez obywateli już się tego nie da zatuszować
    > (choćby z obawy, ze bramka będzie skarżyć wchodzących) i kończy się to
    > wyrokiem dla bramkarzy oraz odebraniem licencji, jeśli takowe mają.

    Nie rozumiem. Jak wół stoi "Od lat 18". Klienci są młodsi, ewentualnie nie
    można stwierdzić ich wieku, ochrona ich nie wpuszcza i ochroniarze
    przekraczają w tym momencie prawo? A jak do domu nie wpuszczam gości, którzy
    mi nie pasują, to też łamię prawo? Dlaczego podmiot prowadzący działalność
    gospodarczą MUSI akceptować wszystkich swoich potencjalnych kontrahentów?

    --
    Bartek Gliniecki