  • Data: 2009-02-25 11:11:44
    Temat: Re: klauzula konkurencyjna
    Od: "bulba" <s...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Maverick" <m...@p...fm> wrote in message
    news:go36ve$ma2$1@inews.gazeta.pl...

    > Dlatego mu napisalem , ze jesli nie dostal wyplaty to znaczy ze zapisu nie
    > ma - a wiec on nie ma sie o co sadzic. Po prostu nie ma podstawy do
    > wyplaty.
    >
    > PS. A jaki bedzie czas przedawnienia takiego zobowiazania? Wydaje mi sie
    > ze juz po rybkach - skoro 3 lata minely.

    nie do konca obaj zrozumieliscie
    nie pracowalem dla konkurencji (wedlug logicznego osadu), ani nie zamierzam;
    nie jestem juz zwiazany, z zadna ze spolek (glowna, ani zalezna);

    3 lata minie w czerwcu; wtedy zwolnilem sie z glownej firmy, pracujac dla
    spolki, do ktorej glowna firma mnie sama wyslala; umowa jednak nie
    przewidywala pracy w spolce zaleznej za granica;

    chodzi mi tylko o to, zeby w przypadku pozwu mojego spolka matka nie uznala
    tego, ze praca dla spolki zaleznej, po zwolnieniu sie z mojej inicjatywy ze
    spolki matki, nie byla dzialalnoscia konkurencyjna;

    polecam:

    http://www.e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=614

    "Zatem z dosłownego brzmienia art. 1012 § 2 k.p. wynika, że w razie ustania
    przyczyn uzasadniających zakaz konkurencji albo w razie niewywiązywania się
    pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania pracownik może podjąć określoną
    w umowie działalność konkurencyjną. Inny skutek w takiej sytuacji nie
    następuje, co oznacza, że pracownik zachowuje roszczenie o odszkodowanie.
    Zatem pracodawca ma obowiązek płacić dalej odszkodowanie, gdyż do tego
    zobowiązał w umowie."

    pzdr.

    bulba