    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jestem za granica a szuka mnie policja? co zrobic?
    Date: Mon, 20 Sep 2004 20:02:33 +0200

    Użytkownik "DK" <d...@n...com> napisał w
    wiadomości news:3b36.000003a3.414ebc79@newsgate.onet.pl...

    W komputerze nie rejestruje się powodu wymeldowania. Jest on tylko na tym
    druku, a na konieczność jego obejrzenia nikt nie wpadł. Zasadniczo sprawdza
    się stare adresy. Dokąd nie utracisz obywatelstwa polskiego, to jesteś
    obywatelem naszego państwa.

    Co do przeciągania Twojego dowodu osobistego przez czytnik, to jest to
    realizowane tylko i wyłącznie w celu sprawdzenia, czy nie jesteś
    poszukiwany. Nie byłeś. Ten pasek zawiera to samo, co pasek na paszporcie,
    więc system nawet nie sprawdza ważności tego dokumentu. Z jego punktu
    widzenia jest mu obojętne, czy dokument jest ważny.

    Rodzice powinni poinformować policjantów, że wyemigrowałeś. Teraz pozostaje
    ustalenie, po co Cię poszukują. Jeśli chcesz być fair, to wyślij pismo do
    tej komendy, na terenie której miałeś ostatnio zameldowanie. Ta jednostka co
    do zasady przetrzymuje związane z tym dokumenty.