  • Data: 2008-06-14 14:03:01
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

    > Cytat: "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 31.12.2002 w sprawie
    > warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia,

    dzięki

    > Nie oberwałeś z zaskoczenia np. takim LEDem:
    > http://allegro.pl/item379951836_cree_xlamp_xr_e_q4_1
    00_107lm_taniej_.html
    > ...po oczach :D (a to nie jest szczyt możliwości)

    zdażyło mi się oberwać, ale jaki z tego morał, taka diodowa lampka jest w
    stanie wytworzyć jakieś tam mocniejsze światło w bardzo wąskim kącie
    bryłowym i an bliską odległość:O(

    weź strzel z takiej diody na 100 - 300 metrów :O)

    dodatkowo musiał byś rowerek wyposarzyc w jojsticka i celownik do tego
    strzelania, no i przejść jakiś kurs snajperski, a jak będzie jechała kolumna
    samochodów to co wtedy?

    > Ale odległość z której ma być widać rower dotyczy nocy i NIE
    > dotyczy przypadku roweru zasłoniętego samochodem ;)

    nie miałem na myśli zasłaniania roweru samochodem, i odległość też nie ma tu
    znaczenia,

    właśnie w nocy przy spotkaniu się światła z halogenu samochodu (ogromnej
    mocy) i naprzeciwko lampki rowerowej (znikome moce), widoczność będzie
    zależna od natężenia (ogólnie mocy) źródła światła (po skróceniu odległości
    i kątów bryłowych), a natężenie światła lampek led jest nieporównywalnie
    mniejsze od lamp samochodowych,

    jedyne co możesz osiągnąć taką strzelającą lampką led, to oślepienie
    pieszego, który wlezie ci pod koła:O(