  • Data: 2008-06-14 21:59:42
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Jun 2008, gargamel wrote:

    > chyba coś źle zrozumiałeś, to przecież ja twierdzę że dla roweru jedynie
    > odblask jest skutecznym oświetleniem, a lampka to tylko bajeranci dodatek:O)

    Dobrze rozumie.
    Pisze Ci że NIE widziałeś jasnej lampki rowerowej :)
    Wbrew temu, co twierdzisz!
    To nie była kontemplacja Twojego postu, lecz krytyka ;)

    BTW: naprawdę zajrzałeś w takiego współczesnego LEDa?
    Świecąca powierzchnia półprzewodnika ma jakieś 2x2 milimetry (tego że
    musi być na radiatorze aby nie wyparować nie liczę!!) i daje z tej
    powierzchni jakieś 100 do ponad 200 lumenów (zależnie czy dasz mu 350 mA
    czy do całego ampera - na końcu skali sprawność spada).
    Dla porównania - najjaśniejsze monitory LCD ustawione "biało jasność na
    max" mają w okolicy 1000 lumenów *na metr kwadratowy*, normalnie ustawiony
    do pracy monitor to AFAIR rzędu 100 lm/m^2
    A monitor 17" to jakieś 0,1 m^2
    Jak ktoś chce porównać *łączną* ilość światła i ma jasny LCD, to odpala
    go sobie na biało/jasność max/kontrast max i... ma tyle światła, ile
    daje taki LED (resztę świateł w pokoju zgasić :)).
    Doprawdy, trzeba ŹLE widzieć, żeby nie dostrzec czegoś takiego z kilkuset
    metrów!
    A ten LED na dodatek jest mały, czyli BARDZIEJ razi!

    pzdr, Gotfryd