    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    Date: Wed, 06 May 2009 10:40:43 +0200
    <g...@p...fixed> <gtkqrs$oda$1@news.interia.pl>
    <gtktkg$p3l$1@inews.gazeta.pl> <gtl6q6$8ui$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gtlv2m$i50$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtm19u$8i0$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtm776$fp1$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtma1b$jj1$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtmdki$o4q$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtmlik$2bp$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtrdb6$39l$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>

    W odpowiedzi na pismo z środa 06 maj 2009 09:48
    (autor januszek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@g...mierzwiak.com>):

    > Nie wiem co to jest "Fotostodola".

    Taka produkowana przez Adobe namiastka GIMPa

    > Wiem, ze kompatybilność oznacza
    > wymianę danych, podkreślam *danych*
    > Wyobraź sobie, że format png jest nośnikiem skryptu wykonywalnego (a
    > czasem jest o czym wiedzą twórcy wirusów) i masz już, że wtedy nie
    > chodzi już o wymianę danych a o interpretację tego wykonywalnego kodu. Z
    > takim przypadkiem mamy miejsce w oskryptowanych plikak doc, xls etc.

    Nie tylko oskryptowane. Nieoksryptowane też się ślicznie rozłażą.
    A poza tym, jak przeniosę skrypt w C++ pomiędzy Visual Studio a G++ to
    zadziała.

    > Chyba się za bardzo rozpędziłeś ;) Dodam, że z powyższej odpowiedzi nic
    > nie jest dla mnie zrozumiałe. Nawet nie wiem jak ją mogę zakotwiczyć w
    > tej dyskusji? ;P

    Ale czego nie rozumiesz.... Jak coś jest nieopłacalne, to nie może być
    wykonywane przez ,,firmę''. Od tego są fundacje, stowarzyszenia, ochronki
    itepe.

    > Znam firmy w których się nawet faxu nie używa bo zbyt nowoczesny... ;P
    > I jakoś funkcjonują, czasem nawet lepiej niż nieźle.

    No pewnie tak. Chcesz udowodnić, że rolnik nie potrzebuje MSO? Ale nie o tym
    dyskusja.

    > W każdym razie
    > proszę byś w argumentacji nie odlatywał w jakieś fantazje motoryzacyjne,
    > no chyba, że masz jakieś biznesowe uzasadnienie po co przedsiębiorcy,
    > którego biznes polega na kierowaniu taksówką koniecznie musi mieć do
    > wykonywania swojej pracy pakiet MSO z Accesem?

    A po co mu OOo? Przecież nie pisałem, że każdy przedsiębiorca potrzebuje
    MSO. Napisałem tylko: Jak chcesz za darmo, korzystaj z OpenOffice. Jak
    chcesz jakość, płać.

    > Typowy przykład tego, że marketing w wydaniu firmy MS o lata świetlne
    > wyprzedza to co może w tym zakresie OO.

    Ale ona na oczy markietingu MS nie widziała, takoż i ja.

    > Swoją drogą ciekawy jestem czy
    > ta sama Pani byłaby aż taką fanką rozwiązań MSO gdyby koszty wyposażenia
    > stanowiska pracy wpływały bezpośrednio na jej pensję ;) Bo to co
    > opisujesz to pewna mentalność typu "przecież to firma/szkoła/urząd
    > płaci" ;)

    No tak jest w każdej niejednoosobowej firmie. Ale i bezpośrednio dający kasę
    woleli MSO od OOo wśród moich doświadczeń.

    > Po analizie czego?

    Swoich doświadczeń z biznesem, głównie SOHO

    > Bo skoro nie podałeś przykładu

    Podałem.

    > Albo tak sprytnie były zrobione, że nawet ich nie zauważyłeś ;)

    Tak, tak, wplecione podprogowo w Rodzinę Zastępczą.

    > A chociażby w Wiki ;)

    W którym wiki? I jaki urząd to certyfikuje?

    --
    Tristan