  • Data: 2009-02-06 12:42:03
    Temat: Re: jak kupić obraz?
    Od: <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ania" <a...@...x> napisał w wiadomości
    news:gmgbkn$f0a$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > witam wszystkich :)
    > chciałabym, aby ktoś z was doradził mi, jak bezpiecznie kupić obraz.
    > Chodzi mi o to, ze nie mam bladego pojęcia, czy spisuje sie jakąs umowe
    > kupna-sprzedazy czy może coś innego? Malarz, którego obrazy chce kupic juz
    > nie zyje. Obrazy sa w posiadaniu jego wnuka. No i nie wiem, jak to
    > wszystko zrobic, aby ktos mnie kiedys nie posadzil o to, ze np. ukradlam
    > te obrazy ;) . Oczywiscie troche przesadzam, ale naprawde wole miec
    > pewnosc, ze bede miec pelne prawo wlasnosci do tych obrazow. Tylko jak to
    > zrobic?

> [...]
    Malarze obrazy jakoś nazywają ,a może były na wystawie to jest katalog z tej
    wystawy.Problem polega
    na tym ,że za kilka dni lub misięcy naraz wartość takiego obrazy może
    gwałtownie wzrosnąć ,szególnie
    gdy jest to jakiś zanny malarz a sprzedający wtedy zacznie podważać umowę
    twierdząc,że został
    wprowadzony w błąd ,że został oszukany i tp.Jeżełi te obrazy faktycznie
    przedstawiają jakąś konkretną
    wartośc ,a są sprzedawane "pierwszy raz" ,czyli pierwszy raz zmieniają
    właściciela za pieniąze
    warto dokładnie opisać je w umowie łącznie ze stwierdzeniem ,że sprzedający
    określił ich
    wartość np.: na podstawie wyceny jakiegoś fachowca .Ponaddto moim zdniem
    ustalenie ,że sprzedający
    jest faktycznym właścicielem tych obrazów nie jest nadmiarem ostrożaności.
    jhr