    From: "Filozof71" <f...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak kupić obraz?
    Date: Fri, 6 Feb 2009 09:13:41 +0100

    Użytkownik "Ania" <a...@...x> napisał w wiadomości
    news:gmgbkn$f0a$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > witam wszystkich :)
    > Zastanwiam sie tez nad tym, czy tego pana (ktory jest wnukiem niezyjacego
    > juz malarza) zapytac np. o to, czy ma prawo wlasnosci do dysponowania tymi

    Prawnikiem nie jestem, ale wydaje mi się, że dochodzenie czy on ma prawa
    byłoby skomplikowane. Popełniłby wykroczenie lub przestepstwo sprzedając co
    do niego nie nalezy. Spisując z Toba umowę oświadcza, że jest pwłnoprawnym
    właścicielem tego co sprzedaje i przedmiot jest wolny od wad prawnych i
    roszczeń osób trzeecich.. Ewentualnie można się zastanawiac ogólnie nad tym
    czym się różni prawo do posidania danego egzemlarza obrazu od pełnego prawa
    do własności intelektualnej. Np. gdyby on później chciał handlowac
    reprodukcjami tego obrazu, ktory Tobie sprzedał.

    pozdrawiam Filozof71