    From: clicker <d...@i...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ile dla biegłego "od glazury" ?
    Date: Mon, 21 Mar 2005 00:20:49 GMT

    poreba wrote:
    > clicker <d...@i...net> popełnił 20 mar 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > Z tym stwierdzeniem zgodzi się zapewne większa część osób posługujących się
    > w miarę biegle, ogólnopolską wersją narzędzia do komunikacji werbalnej
    > zwanej językiem polskim.

    > Syn znajomej ma balkon o powierzchni mojego poprzedniego M-3.

    Ile to? Zalozmy 200m2. Wielka mi sprawa. Zaden profesjonalista nie
    zamontuje byle kafelkow sciennych na posadzce balkonu.
    A juz nie zrobi tego firma zakladjaca pol miliona. Wtedy mozemy mowic o
    bieglych. Tylko ktora firma zalozy pol miliona kafelek nie pytajac
    najpierw pana Wladzia o opinie?

    > Wieści gminne donoszą o importerach oferujących płytki ceramiczne
    > snobistycznym sybarytom w cenie powyżej 1k zł aá m2.
    > Wyobraźni, więcej wyobraźni.

    Nic w tym dziwnego. Marmurowa mozaika w stylu babilonskim kosztuje
    wiecej. Co z tego? Tylko ze sprzedawca uprzedzi ze marmur wchlania wode
    i jest problematyczny w lazience tuz kolo wanny. W najgorszym wypadku
    powinien wiedziec to instalator. A juz napewno bedzie to wiedzial to
    instalator pol miliona kafelkow.

    > Hmmm, bo do istotnych rozstrzygnięć potrzebna jest opinia, której
    > miarodajność zapewni tylko _wiedza_ _specjalna_?

    Dlatego biegly powinien byc powolywany tylko w sprawach istotnych.
    Balkon 200m2 nie jest taka sprawa.

    > "Komercyjny użytek" płytek litościwie pomińmy.

    Tak, pominmy uzytek kafelkow posadzki McDonald's. Tam uzycie jest
    nieistotne, nawet przy powierzchni knajp mniejszej niz balkon syna
    Twojej znajomej.