    From: clicker <d...@i...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ile dla biegłego "od glazury" ?
    Date: Sun, 20 Mar 2005 23:07:16 GMT

    Otto Falkenstein wrote:

    > Jakieś linki potwierdzające prawdziwość tego twierdzenia?

    Ktorego?

    > Znaczy się pobieranie 10.000 zł wpisu od takiego dajmy na to Kulczyka
    > jest nielegalne bo zamyka mu dostep do sadu?

    Polskie sady na ogol nie rozpatruja spraw Kulczyka, a sprawy
    Kowalskiego. I ich miarka nalezy mierzyc dostep do sadu.
    Wpis procentowy i tak nie ma ZADNEGO zwiazku z faktycznymi kosztami
    administracji procesow.

    > Proszę więc o przytoczenie tych punktów orzeczenia, z których wynika, że
    > zabronione jest pobieranie opłat. Moga być numery akapitów bo treść
    > orzeczenia mam.

    Przejrzyj grupe sprzed paru tygodni. Temat maglowany ze wszystkich
    stron, wlacznie z cytatami.

    > Ponownie. Podaj numety akapitów orzeczenia, w których trybunał
    > zakwestionował "wszelkie" opłaty

    jw

    > bo co powiesz o tym:
    >
    > 59. Having regard to the aforementioned statement of principles
    > established by its case-law, the Court once again recalls that
    > _it_has_never_ruled_out_ the possibility that the interests of the fair
    > administration of justice_may_justify_imposing_a_financial_restriction
    _
    > on the individual's access to a court (see paragraph 54 above and, in
    > particular, Tolstoy-Miloslavsky, cited above, pp. 80-81, §§ 61 et seq.).

    Sad uznal ze SAM FAKT zadania wpisow jest jak najbardziej dopuszczalny.
    Przeciez to nie bylo przedmiotem sporu Kreuza cipuniu.

    > Furthermore, the Court considers that while under Article 6 § 1
    > fulfilment of the obligation to secure an effective right of access to a
    > court does not mean merely the absence of an interference but may
    > require taking various forms of positive action on the part of the
    > State, neither an unqualified right to obtain free legal aid from the
    > State in a civil dispute, nor a right to free proceedings in civil
    > matters can be inferred from that provision (see, mutatis mutandis,
    > Airey, cited above, p. 14, §§ 25-26).

    Jakie masz tytaj problemy? Sad nie musi dawac uslug za darmo. Zgadza
    sie. Ale nie moze kosztami ograniczac dostepu. Taki jest wyrok.

    > Sprawa dotyczyła wpisu. Więc i tak napisałem. Ale ajk sobie życzysz może
    > być i "Opłat".

    Czyli takze do zmuszania do ZBYT kosztownych i niepotrzebnych bieglych?

    > Ponownie: w którym akapicie orzeczenia?
    >
    > 60. The Court accordingly holds that the requirement to pay fees to
    > civil courts in connection with claims they are asked to determine
    > _cannot_be_regarded_as_a_restriction_on_the_right_of
    _access_to_a_court_
    > that is incompatible per se with Article 6 § 1 of the Convention.

    Sam fakt zadania wpisu nie jest sprzeczny z Konwencja. I tego w zaden
    sposob nie kwestionowal Kreuz cipuniu. Angielski, angielski..

    > It reiterates, however, that the amount of the fees assessed in the
    > light of the particular circumstances of a given case, including the
    > applicant's ability to pay them, and the phase of the proceedings at
    > which that restriction has been imposed are factors which are material
    > in determining whether or not a person enjoyed his right of access and
    > had "a ... hearing by [a] tribunal" (see Tolstoy-Miloslavsky, cited
    > above, and A?t-Mouhoub, cited above, pp. 80-81, § 63 et seq., and p.
    > 3228, § 57, respectively).

    Are material. So what? The court nonetheless held that too high of a fee
    is violating the Convention, cipuniu.

    > Inaczej mówiąc naliczanie kosztów wyższych niż strona jest w stanie
    > obiektywnie zapłacić może byc uznane za ograniczewnie prawa do sądu.

    To zdanie akurat nie mowi o tym, ale w tym kierunku idzie wyrok.

    > Oczywiście podasz w którym akapicie i jakiego orzeczenia Trybunał tak
    > stwierdził.

    Popros osobe biegla w angielskim o przetlumaczenie.

    > Na żądanie nalezy dac biegłego, albo będzie się skarżył że pozbawiono go
    > mozliwości wykazania swego prawa.

    Wiekszosc spraw nie potrzebuje w ogole bieglych. To sa zwykle naduzycia.

    > Niestety się mylisz. I to bardzo.
    > Stręczycielstwo opisane jest w art 204 kk i jest to nakłanianie innej
    > osoby do uprawniania nierządu. Inaczej mówiąc werbunek pracownic do
    > domów publicznych.

    A burdelmama to nie werbuje?

    > Jakość kafelków. Sędzia nie musi się na tym znać, i dlatego powołuje
    > biegłego specjalistę we właściwej dziedzinie.

    Do jakiej sprawy? Kafelkow na prom kosmiczny, czy 50 kafelkow na balkonie?

    Slyszales o kafelkach pekajacych wczesniej niz 90 lat? To bedzie
    wyprodukowanych circa 1915. Obecnie produkowane kafelki dostepne na
    rynku sa moze i bardziej wytrzymale.

    > Jak się rozsypują w rękach to nie ma problemu, wpisuję w protokół itd.

    Sprawa zamknieta. Sad i strony zaoszczedzily na kosztach pieniaczego
    procesu.

    > Ale jak sa popękane w rok po kupnie to dla mnie za mało.

    Podaj firme produkujaca kafelki o wytrzymalosci jednego roku (wliczajac
    przewidywalne NADuzycia).

    > Istnieje pewnie
    > ze 100 pwodów dla których płytkim mogly popekać, a ich wadliwość to
    > tylko jeden z nich.

    Nie istnieje nawet jeden. Ktos zawali. Instalator, albo uzytkownik. W
    najgorszym wypadku producent nie przestrzegajac konsumenta. Mimo to ,
    nie bedzie to kwestia roku a dekad. Nas juz wtedy nie bedzie na tym
    swiecie.