    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: hmm - ochrona danych ?
    Date: Thu, 03 Apr 2008 10:58:01 +0200

    gargamel pisze:
    > miałem podobny problem, okzazało się że w handlu są moje dane osobowe nie
    > tylko mojej firmy, podejrzewam że danymi handluje jkażdy kto popadnie, od
    > uezedu miata po zus,
    >
    > hyba bez odwiedzenia policji nic się n ie da wyjaśnić:O(

    Twoje dane osobowe - adres zamieszkania i pesel, o imieniu i nazwisku
    nie wspominając - stają sie jawne w momencie w którym zarejestrujesz
    działalność. Każdy może je poznać, jeśli nie w internecie (nie każda
    gmina ma taki serwis) to telefonicznie. A za drobną opłatą dostać odpis
    Twojego kompletnego wpisu do ewidencji.

    Niestety, spora rzesza przedsiębiorców jest tego nieświadoma (jak widać
    na ząłączonym obrazku).

    Do tego parę razy zdarzyło mi się, że pracownik firmy nie chciał podać
    imienia i nazwiska właściciela. 3 telefony i byłam w stanie znaleźć
    nazwisko i adres gościa, który 3 razy w ciągu ostatniego roku zmieniał
    adres firmy. Przedsądowe wezwanie do zapłaty na adres domowy chyba nim
    strząsnęło, bo zaległość uregulował w 3 dni :)

    Prawo jest zbudowane tak, żeby utrudnić przedsiębiorcy ukrycie się przed
    kontrahentami. To się nazywa jawność obrotu gospodarczego.

    Co chcesz zgłaszać na policji? Ktoś ujawnił Twoje dochody?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813