    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gazociąg bez zgody właściciela - POMOCY
    Date: 9 Sep 2006 11:51:42 +0200

    > IMVHO nie, ale na zdrowy rozum to *oni* są poszkodowani - bo zapłaciłeś
    > im mniej za działkę na której leży gazociąg, niż mogliby zażądać jakby
    > gazociągu nie było, więc to oni (byli właściciele) co najwyżej mogą
    > chcieć czegoś dochodzić, prawda?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Chodziło mi o to, czy fakt, iż pierwotny właściciel nie wyraził zgody na
    inwestycję i to że ja o tym wiedziałem przy zawarciu umowy sprzedaży, oznacza że
    akceptuję taki stan faktyczny i że mimo, iż sieć przesyłowa (nie przyłącze do
    mojej działki) powstało bez zgody pierwotnego właściciela została wybudowana
    legalnie. Chyba że zakład gazowniczy GSG mógł zrealizować taką inwestycję bez
    zgody właściciela, puszczając mu rurociąg przez środek działki i ograniczając z
    niej korzystanie w promieniu 20 m???

    To co piszesz też jest prawdą, ale fakt zakupu działki to jedna sprawa, a fakt
    istnienia sieci w mojej ocenie znajdującej się tam nielegalnie to drugi problem,
    bo teraz to ja nie mogę wykonywać prawa właśności w pełni co do mojego gruntu, a
    dlaczego stan sprzeczny z prawem ma stanowić ograniczenie zagwarantownaej mi
    wolności prawem własności?