  • Data: 2007-06-14 13:38:52
    Temat: Re: freeware do użytku domowego - laptop
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Dembiński wrote:

    > Umowę kupna-sprzedaży, ale nie licencyjną.

    A co masz na fakturze? Nośnik w cenie X? Czy licencja w cenie Y? Czy
    może obie pozycje na raz?

    > Mogłem zakupić pudełko z programem w celu dalszej odsprzedaży.

    Oj nie wiem czy to takie proste. Wydaje mi się, że żeby móc sprzedawać
    oprogramowanie MS musisz spełnić szereg warunków.

    > Umowę kupna, ale nie umowę licencyjną. Umowę licencyjną zawiera się
    > dopiero podczas instalacji programu lub też bezpośrednio przed
    > zainstalowaniem programu.

    Albo otwierając pudełko. Moim zdaniem zawiera się ją już w momencie
    kupna, chyba że faktura wyraźnie stwierdza że kupujesz *nośnik*. Podczas
    instalacji to tylko taka podkładka, żeby w razie czego MS miał łatwiej
    udowodnić, że z treścią umowy się zapoznałeś.

    > Nie chcę rezygnować z umowy kupna-sprzedaży.

    > Cały czas uważam, że w przypadku pudełkowych wersji Windows zakup nie
    > jest równoznaczny z zawarciem umowy licencyjnej.

    Mam inne zdanie. Gdyby było tak jak mówisz, to i tak nie mógłbyś użyć
    programu, a jedynie zakupione przedmioty (jako np. podstawka pod kubek).
    Opublikowanie klucza chyba nie byłoby zgodne z prawem.

    > Czyli co? Ujawnienie tajemnicy przemysłowej?

    Udostępnienie innej osobie kodu dostępu umożliwiającego dostęp do
    informacji przechowywanych w systemie komputerowym lub sieci
    teleinformatycznej. Wiem, trochę naciągane. To może art. 79 PA -
    publikując klucz ułatwiasz obchodzenie technicznego zabezpieczenia przed
    zwielokrotnianiem. Jeszcze jeden pomysł to 119 PA :) Chociaż faktycznie,
    problem ciekawy. Podobnie było z 09 F9 11 ....

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak