  • Data: 2007-06-14 14:47:20
    Temat: Re: freeware do użytku domowego - laptop
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > A co masz na fakturze?

    Nie wiedziałem, że zwykły zakup w sklepie wymaga wystawienia faktury.

    > Nośnik w cenie X? Czy licencja w cenie Y? Czy może obie pozycje
    > na raz?

    Zwykle jest napisane po prostu 'Windows'.

    > Oj nie wiem czy to takie proste. Wydaje mi się, że żeby móc
    > sprzedawać oprogramowanie MS musisz spełnić szereg warunków.

    Tego nie wiedziałem. Zawsze wydawało mi się, że detaliści po prostu
    kupują pudełka w hurtowniach i je później sprzedają użytkownikom.

    > Albo otwierając pudełko. Moim zdaniem zawiera się ją już w momencie
    > kupna,

    No to mamy po prostu odmienne zdania na ten temat.

    > chyba że faktura wyraźnie stwierdza że kupujesz *nośnik*.

    Kupuje się produkt. Sprzedaż samych kopii osobom, które nawiązały
    umowę licencyjną osobno to odrębne zagadnienie.

    > Podczas instalacji to tylko taka podkładka, żeby w razie czego MS
    > miał łatwiej udowodnić, że z treścią umowy się zapoznałeś.

    Podkładka? To jest normalna umowa, niestety nie ma tam miejsca na
    własnoręcznie złożony podpis.

    > Mam inne zdanie.

    Mamy odmienne zdania.

    > Gdyby było tak jak mówisz, to i tak nie mógłbyś użyć programu,
    > a jedynie zakupione przedmioty (jako np. podstawka pod
    > kubek).

    Oprogramowanie to chyba nie to samo, co podstawka pod kubek. Zresztą
    -- była już tu na ten temat dyskusja.

    > Opublikowanie klucza chyba nie byłoby zgodne z prawem.

    Pewnie nie.

    > Udostępnienie innej osobie kodu dostępu umożliwiającego dostęp
    > do informacji przechowywanych w systemie komputerowym lub sieci
    > teleinformatycznej. Wiem, trochę naciągane.

    Czy ja wiem, dla mnie działa.

    > To może art. 79 PA - publikując klucz ułatwiasz obchodzenie
    > technicznego zabezpieczenia przed zwielokrotnianiem.

    Też działa.

    > Jeszcze jeden pomysł to 119 PA :) Chociaż faktycznie, problem
    > ciekawy. Podobnie było z 09 F9 11 ....

    To nie jest ciekawy problem. Najciekawszy problem to to, czy
    sam zakup wersji pudełkowej jest równoznaczny z zawarciem umowy
    licencyjnej. Bo istnieje wiele sytuacji, w których -- jako
    użytkownicy oprogramowania -- nie chcielibyśmy, aby tak było.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl