  • Data: 2007-06-14 12:57:34
    Temat: Re: freeware do użytku domowego - laptop
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > Znaczy się zawarłeś umowę ...

    Umowę kupna-sprzedaży, ale nie licencyjną.

    > .. czy nie? Nie chcesz chyba powiedzieć, że zapłaciłeś przed
    > zapoznaniem się z jej treścią?

    Mogłem zakupić pudełko z programem w celu dalszej odsprzedaży.

    > Bo jeżeli zapłaciłeś (zawarłeś umowę),

    Umowę kupna, ale nie umowę licencyjną. Umowę licencyjną zawiera się
    dopiero podczas instalacji programu lub też bezpośrednio przed
    zainstalowaniem programu.

    Nawiasem mówiąc, to wiele przedsiębiorstw informatycznych ma o wiele
    lepsze rozwiązania, w których umowę licencyjną zawiera się _przed_
    pobraniem programu. I wówczas wszystko jest jasne i klarowne.

    > a później chcesz zrezygnować,

    Nie chcę rezygnować z umowy kupna-sprzedaży.

    > to np. w przypadku Windows masz obowiązek (wynikający z licencji,
    > którą *już* zawarłeś) zwrócić wszystko co dostałeś do sprzedawcy.

    Cały czas uważam, że w przypadku pudełkowych wersji Windows zakup nie
    jest równoznaczny z zawarciem umowy licencyjnej.

    > Moim zdaniem podpada pod art. 269b KK.

    Czyli co? Ujawnienie tajemnicy przemysłowej?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl