  • Data: 2007-06-14 19:40:21
    Temat: Re: freeware do użytku domowego - laptop
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Dembiński wrote:

    > Nie wiedziałem, że zwykły zakup w sklepie wymaga wystawienia faktury.

    No to na paragonie. Czepiasz się.

    > Zwykle jest napisane po prostu 'Windows'.

    Gdyby oznaczało to sam nośnik, to znaczy że licencja jest darmowa, a
    nośnik kosztuje dużo. A wiadomo, że sam nośnik w ofercie kosztuje mniej
    niż wersja pudełkowa, zatem MZ należy przyjąć że płacisz za licencję.

    > Tego nie wiedziałem. Zawsze wydawało mi się, że detaliści po prostu
    > kupują pudełka w hurtowniach i je później sprzedają użytkownikom.

    Muszą chyba zgodzić się na przyjmowanie zwrotów od tych, którzy się
    rozmyślają.

    > No to mamy po prostu odmienne zdania na ten temat.

    > Kupuje się produkt. Sprzedaż samych kopii osobom, które nawiązały
    > umowę licencyjną osobno to odrębne zagadnienie.

    Akurat najpowszechniejszym 'produktem' w przypadku programu
    komputerowego jest nośnik wraz z licencją.

    > Podkładka? To jest normalna umowa, niestety nie ma tam miejsca na
    > własnoręcznie złożony podpis.

    To jest tylko treść umowy.

    > Oprogramowanie to chyba nie to samo, co podstawka pod kubek. Zresztą
    > -- była już tu na ten temat dyskusja.

    Miałem na myśli to, do czego może służyć takie pudełko, bo otworzyć już
    raczej Ci go nie wolno.

    [...]

    > Najciekawszy problem to to, czy
    > sam zakup wersji pudełkowej jest równoznaczny z zawarciem umowy
    > licencyjnej. Bo istnieje wiele sytuacji, w których -- jako
    > użytkownicy oprogramowania -- nie chcielibyśmy, aby tak było.

    Mnie to akurat obojętne. Jak ktoś chce się zapoznać z umową przed
    zakupem, to się zapozna.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak