  • Data: 2024-07-23 19:47:18
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Jul 2024 18:34:36 +0200, Kviat wrote:

    > Czyli taniej jest kupić naklejki i lakierować, albo kupować składniki do
    > robienia tworzywa przypominającego szkło, materiały i narzędzia do
    > polerowania, marnować na to czas tylko po to, żeby użyć raz do napadu na
    > kiosk i to wyrzucić? Tak właśnie przestępcy robią? Poważnie?
    >
    > https://mediamarkt.pl/pl/product/_telefon-komorkowy-
    myphone-2220-czarny-1444720.html

    Do napadu na kiosk nie trzeba telefonu.
    Ani zmieniac naklejki.

    Myslę raczej o drogim smartfonie do długiego użytku.

    A powyższy ... albo wyrzucasz po robocie, i koszta rosną, albo umiesz
    zmienić IMEI .. najlepiej przed robotą :-)

    > Przecież żule pod żabką wyciągają dziennie więcej "na bułkę"...

    No, szczególnie jak sa potrzebni do zarejestrowania sima :-)

    > Czyli inwestują w narzędzia do odblokowywania (bez gwarancji na sukces
    > odblokowania) i uruchamiają całą linię produkcyjną, bo mają na to 100
    > klientów tygodniowo?
    > Bo chyba biznes musi im się jakoś spinać...
    > Czy gromadzą w magazynach i czekają na lepsze czasy?

    Klientów znajdziesz. Tylko trzeba umiec imei zmienic.

    > Faktycznie jest taka skala popytu na kradzione telefony, że to się
    > opłaca i taką skalę da się ukryć przed policją, że aż trzeba wyrywkowo
    > kontrolować obywateli w garniturach?

    Nie wiem jak obecnie. Robert może wie.
    A było np 100 tys
    https://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/5D85B2CB

    O, i masz jeszcze
    "Sądząc po statystykach policyjnych, większość tych kradzieży objętych
    jest ˝ciemną liczbą˝ przestępstw i nie jest uwzględniona w
    statystykach. Dzieje się tak być może dlatego, że jednostki policyjne
    nie przyjmują zgłoszeń o kradzieży, argumentując, że telefon został
    nabyty za 1 złotówkę, a zatem jego zabór nie spełnia znamion
    przestępstwa kradzieży z Kodeksu karnego"

    > Ludzie są debilami, że na protesty przychodzą z kradzionymi telefonami z
    > numerami IMEI widniejącymi w bazach zablokowanych numerów IMEI?

    Nie o tym mówie.

    Jak pisałem - skradzione/przywłaszczone telefony nalezy szukać
    inaczej. Robert zdaje się wie jak, ale czy tak szuka?
    Czy "złotówka to nie przestępstwo" :-P

    > No może jakieś półgłówki na marszach faszystów, kibole...

    Może. Czyli na marszach faszystów nalezy sprawdzać ? :-)

    > Jak już ma możliwość zmienić IMEI, to po cholerę się bawić ze
    > szlifowaniem, naklejkami i lakierowaniem? Jakie jest prawdopodobieństwo,
    > że kogoś przyłapią z takim telefonem podczas przypadkowego legitymowania?

    Jak się nie będą obijac, to dużo przyłapią.
    Tylko trzeba skontrolowac duzo osób. Np 1000 miesięcznie na patrol, to
    chyba nie jest dużo? :-P

    Nowsze dane,
    https://cyfrowa.rp.pl/telekomunikacja/art16915731-st
    atystyki-kradziezy-komorek-w-polsce-rzadko-je-zglasz
    amy-na-policje

    14 tys skradzionych w 2018. 3 tys zablokowanych przez operatora.

    > Trzeba być przestępcą-debilem żeby tak się dać złapać.
    > Dużo takich jest? To jakieś masowe zjawisko?

    Pewnie w okolicach zera. Ja bym to wywoził poza EU.

    Ale 14 tys jednak kradną. Czy więcej, bo policja zniechęca do
    zgłaszania ?

    > No OK. Może to się opłaca, gdy jakiś szczyl chce mieć bardzo drogi
    > telefon żeby kuplom zaimponować, a go nie stać. Więc szuka "okazji"
    > gdzieś na bazarach, czy lombardach.
    > Ale im droższy, tym chyba trudniej odblokować...

    Odblokować, czy IMEI zmienić?

    Odblokowanie to chyba nie problem.

    > No i co taka przypadkowa kontrola wykaże? Przecież numer IMEI będzie się
    > zgadzał z tym na obudowie... Skoro IMEI się zgadza, w bazie
    > zastrzeżonych go nie ma, to przecież do biegłego nie zabierają każdego
    > telefonu żeby sprawdzić, czy naklejka nieoryginalna...
    > Więc na cholerę te kontrole IMEI?

    Jak będzie kradzież zgłoszona, to IMEI w bazie będzie ... chyba, ze
    ktos zmieni.

    > No i nie sądzę, że jest jakichś powszechny i masowy dostęp do takich
    > narzędzi:
    > https://android.com.pl/tech/773094-dostep-cellebrite
    -fbi-samsung-android/

    Ktos to napisal. To i kto inny moze cos podobnego napisac.
    Pamiętasz jak DVD złamano

    Poza tym nie chodzi o odblokowanie, tylko o skasowanie jak leci.
    To chyba inne zagadnienie.

    > Ale skoro takie gotowe naklejki ktoś sprzedaje, to ktoś to kupuje.
    > Już prędzej uwierzę, że kupują to ludzie, którzy mają potrzebę zmienić
    > IMEI we własnym telefonie. Z różnych powodów, np. jest opozycjonistą w
    > reżimowym państwie, więc taki ktoś często zmienia numery telefonów i
    > przy okazji numery IMEI, a naklejka żeby przy ewentualnej kontroli
    > pasowało - bo nie wątpię, że w państwach reżimowych takie kulsońskie
    > zagrywki są na porządku dziennym, a już szczególnie szukanie pretekstów
    > wśród opozycji, czy dziennikarzy.

    A co - nie stać ich na 60 zl ? :-)

    Bezpieczny telefon, Pegasus tego nie rusza, itp :-)

    J.