    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 8 Aug 2011 12:49:08 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: eksmisja osoby niezameldowanej

    On Mon, 8 Aug 2011, vari107 wrote:

    [...ktoś...]

    > Żadnej umowy nie było.

    No to jak ta osoba się włamała, trzeba było się awanturować.

    Nie awanturuj się :), bo zdaję sobie sprawę że wygodnie tak pisać
    jak samemu nie ma się problemu (FYI: owszem, zdarzyło mi się dokonywać
    wymeldowania w trybie administracyjnym, ale to jakby operacja odwrotna,
    dużo prostsza).
    Niemniej tak to wygląda z p. widzenia prawa: Twoja zupełna obojętność
    na fakt że ta osoba sobie mieszka i mieszka stanowi *domniemanie*,
    że odbywało się to za Twoją zgodą.
    Masz jakieś DOWODY przeciwne?

    > Czy jak wpuszczę do domu gościa na wakacje a on się później nie wynosi to
    > była jakaś umowa ?

    Ależ oczywiście.

    > Ustna: przyjedż i pobądź DO KOŃCA WAKACJI.
    > Mam wypowiedzieć taką umowę.

    Nie musisz :>

    Problem w tym, że całkiem nierzadko do umów cywilnoprawnych stosuje
    się zasadę "skoro strony tolerowały istniejący stan mimo wygaśnięcia
    umowy, przyjmuje się iż umowa uległa przedłużeniu". Bezterminowo.

    > Pewnie. Mogę. Pisemnie i przy świadkach.

    Nie, wystarczy *wyegzekwować* zakończenie umowy!
    Jak tego gościa co po wakacjach się nie wyprowadził zawleczesz do sądu
    to sprawa będzie się rozbijała o to, czy on zechce potwierdzić że to
    miało być *tylko* "do końca wakacji i nie na zamieszkiwanie lecz
    w celu rekreacyjnym".
    Jak nie, to będziesz miał problem.
    I taki sam problem będzie jak pójdziesz w sprawie "końca wakacji"
    przed początkiem następnych wakacji. "Bo on po wakacjach zamieszkał".

    Jest jakieś takie określenie o miękkim sercu... prawo tak jest
    właśnie skonstruowane. Dasz palec, może urwać rękę.
    Trzeba niezwłocznie wyciągać palec, czyli jak kończyła się umowa
    użyczenia egzekwować jej zakonczenie.

    pzdr, Gotfryd