  • Data: 2011-08-08 09:23:02
    Temat: Re: eksmisja osoby niezameldowanej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 7 Aug 2011, wromek wrote:

    > to z ustawy o ochronie lokatorow wcale nie wynika a jesli nawet to taki
    > delikwent w ogole pod taka nie podpada.

    W przypadku użyczenia jak najbardziej podpada, a co do wynikania
    chyba powinieneś ją przeczytać jeszcze raz i uważniej, do tego
    unikając "syndromu trawnika", czyli ignorowania istnienia innych
    przepisów, w tym przypadku - Kodeksu cywilnego :)

    Niedawno pisałem - mi wychodzi, że z momentem wyrażenia niechęci
    do dalszego użyczania ze strony właściciela, właścicielowi należy
    się czynsz (a o ile niechętny z kolei okazuje się korzystający
    - to odszkodowanie w wysokości czynszu), zaś użyczenie zamienia
    się w swoistą formę "dorozumianego najmu".
    Tak, jakbyś zabrał gazetę ze stoiska przy kiosku a właściciel
    się za tobą drze "zapłacić to kto???" :> (i w ten deseń
    zostajesz kupującym :P)

    Wynika to z faktu, że:
    - właściciel NIE WYRAŻA zgody na dalsze użyczanie
    - ale lokator MIESZKA i *doraźnie* jest chroniony; ochronę zapewniają
    mu przepisy Kodeksu cywilnego, i fakt że nie ma o tym wzmianki
    w ustawie o ochronie lokatorów nic nie zmienia
    - więc powstaje PRAWO WŁAŚCICIELA do wynagrodzenia
    - i w ten sposób mamy do czynienia z lokatorem który jest najemcą
    - a ten już jest chroniony

    pzdr, Gotfryd