  • Data: 2011-08-07 20:33:16
    Temat: Re: eksmisja osoby niezameldowanej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.08.2011 17:04, vari107 pisze:
    > W moim domu, którego jestem jedynym właścicielem,

    Podatki płacisz?

    > przebywa osoba niezameldowana,

    I co z tego, że niezameldowana?

    > nie chcąca opuścić domu.

    To gorzej.

    > Z tego powodu ja mieszkam kontem u rodziny w innym

    A jakim kontem? Walutowym? Złotówkowym?

    [ciach]

    > Czy konieczny jest powód o eksmisję,

    Raczej pozew, po powód to jesteś (no, właściwie będziesz) ty.

    > skoro osoba ta miała (do niedawna)
    > meldunek czasowy w sąsiedniej miejscowości ?

    Zapoznaj się z ustawą o ewidencji ludności - tam masz na pisane, jakie
    znaczenie ma meldunek.

    > Wezwana Policja nic nie zrobiła i stwierdziła iż

    A co niby mieli zrobić? Policja nie jest od rozsądzania sporów na
    gruncie prawa cywilnego.

    > "zamieszkiwanie" ustala się
    > teraz bna podstawie "zeznania zamieszkującego".

    Tudzież świadków.

    > Czyli ja (de facto bezdomny) mogę wejśc przez otwarty balkon temu
    > policjantowi do domu podczas jego nieobecności i też mnie nie wyrzuci bo
    > "twierdzę, że tu mieszkam" ?
    > Jak to się ma do jego bezczynnosci i czym hipotetycznie te dwie sytuacje się
    > różnią ?

    Spróbuj pomyśleć. Zacznij rozważania od tego, jak ów lokator znalazł się
    w domu obecnie będącym twoją własnością.

    > Tak naprawdę to osoba nie bedąca ani w kawałku właścicielem domu, mieszka w
    > moim domu a ja codzień u innej ciotki.

    Miliony ludzi w Polsce mieszka w lokalach niebędących ich własnością - i
    co z tego?

    > Czy warto składać pozew o eksmisję

    A chcesz się pozbyć lokatora?

    Tylko nie zapomnij najpierw wypowiedzieć mu umowy na podstawie której
    się tam znalazł i mieszka.

    > i czy mogę to zrobić w Warszawie (dom
    > jest w Międzyzdrojach).

    A który sąd cywilny obejmuje swoim rejonem Międzyzdroje?

    > Co można mi zrobić prawnie, gdybym rzeczy ruchome wystawił przed dom podczas
    > nieobecnosci owej osoby i zmienil zamki ?

    To będzie włamanie, kradzież, naruszenie miru i niszczenie mienia.

    > Czy mogła by użyć siły ze wsparciem Policji aby ją ulokować w moim przecież
    > domu?

    To nie jest aktualnie twój dom - w sensie miejsca zamieszkania i w
    sensie posiadania - tylko dom będący twoją własnością.

    To spora różnica - poczytaj sobie przepisy chroniące posiadanie oraz
    chroniące lokatorów.