  • Date: Thu, 03 Feb 2005 19:50:42 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: egzekucja z wyroku

    Dnia 03/02/2005 16:45, cezar wrote :
    > Drodzy Grupowicze
    > Mam taką oto prośbę :
    > Chodzi mi o niewielką chyba pomoc prawną . A teraz do rzeczy
    >
    > Mam prawomocny wyrok z sądu pracy .... o zapłatę , wydanie ZUS RUM, i pita .
    > O ile kasę wyegzekwować może komornik ( co też skutecznie czyni) to co z
    > pozostałymi rzeczami ...... jak je wyegzekwować ?
    >
    > Liczę na konstruktywne pomysły

    Można na podstawie art. 1050 Kodeksu Postępowania Cywilnego:
    § 1 Jeżeli dłużnik ma wykonać czynność, której inna osoba wykonać za
    niego nie może, a której wykonanie zależy wyłącznie od jego woli, sąd, w
    którego okręgu czynność ma być wykonana, na wniosek wierzyciela po
    wysłuchaniu stron wyznaczy dłużnikowi termin do wykonania i zagrozi mu
    grzywną na wypadek, gdyby w wyznaczonym terminie czynności nie wykonał.

    Ale ja bym się w to nie bawił. Zawiadomił bym po prostu ZUS i Urząd
    Skarbowy -- obie te instytucje sprawnie zajmą się niesumiennym
    pracodawcą. Prawdopodobnie bowiem nie wystawienie ZUS RUM i PITu oznacza
    że pracodawca najprawdopodobniej nie zapłacił składek na ZUS i zaliczki
    na podatek dochodowy. (No chyba, że zapłacił, a przez czystą złośliwość
    nie chce Ci dać już wystawionych dokumentów).
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed