    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dziwne rozwiązanie umowy...
    Date: Wed, 6 May 2009 14:56:43 +0200

    Użytkownik wyskrobał(a):
> [...]
    > zaklada miesieczny termin jej wypowiedzenia. Jej ewentualne
    > wypowiedzenie musi byc dokonane na pismie, zeby mialo moc (tak
    > stanowi umowa).
    >
    > Otrzymalem wlasnie pismo, ktore informuje mnie wlasnie o
    > wypowiedzeniu i tu pare spraw:
    >
    > 1. Pismo jest datowane na koniec kwietnia, koperta ma date 29
    > kwietnia, ale doszlo do mnie dopiero teraz - 6 maja. Od kiedy
    > powinienem liczyc rozwiazanie umowy ? od daty w pismie, od daty ze
    > stempla pocztowego czy od daty doreczenia mi ? Mam wrazenie ze
    > stempel obowizuje tylko z urzedami panstwowymi, czy to prawda ?

    Od daty doręcznia. Dziwny klient, bo takie pisma wysyła się za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru, żeby była data otrzymania pisma przez adresata.

    > 2. Klient zobowiazuje mnie w tym rozwiazaniu do przeslania
    > potierdzenia rozwiazania... czy to w ogole mozliwe ? tzn moze mnie
    > tak zobowiazywac ? :) mam wrazenie ze nie, co wiecej - napisal ze
    > jesli nie wysle tego, to on nie wywiaze sie z okresu wypowiedzenia
    > :>:> to juz nawet ja sam rozumiem, ze nie ma to nic wspolnego z
    > rzeczywistoscia :) bo umowa jest niezaleznie od checi stron

    Wypowiedzenie i tak będzie ważne. Możesz mu odpisać potwierdzenie
    otrzymania, nawet dodając sobie do daty faktycznego otrzymania kilka dni jak
    chcesz. On nie ma inego dowodu na to kiedy otrzymałeś wypowiedzenie.

    A tak w ogóle to dobre są wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca
    kalendarzowego, tylko to wymaga zapisania w umowie.

    --
    .B:artek.