  • Data: 2009-05-08 09:27:21
    Temat: Re: dziwne rozwiązanie umowy...
    Od: b...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

    > A nie od dnia w którym była możliwość zapoznania sie z treścią pisma?
    >
    > Czyli np.:
    > 20 marca było awizo "I" i pismo nie zostało odebrane pomimo, że są
    > przesłani na to, że  24 marca został wysłany list, z tej samej poczty,
    > z której wróciła zwrotka
    > 27 marca było awizo "II", ale pismo zostało odebrane 2 kwietnia i
    > znowu są przesłanki świadczące o możliwości odebrania pisma (inny list
    > z datą nadania)...

    Mnie sie jednak wydaje ze od daty nie kiedy byla mozliosc, tylko od daty
    otrzymania. Tzn jesli otrzymalbym koperte dzisiaj, a przeczytal list za
    miesiac, to oczywiscie tak - data otrzymania, a nie przeczytania... no ale nie
    mialem mozliwosci jej przeczytac wczesniej - w koncu awizo moglo zostac zle
    napisane, moze bylo wrucone nie do tej skrzynki itd... SKUTECZNYM doreczeniem
    powinna zajmowac sie strona umowy, a nie ta strona ktora (nie wie ze) czeka na
    dostarczneie wypowiedzenia
    tak czy inaczej to tylko dywagacje, bo w tym wypadku nie bylo awiza, tylko
    otrzymalem pismo do reki w 1 terminie od listonosza :)

    >Wypowiedzenie i tak będzie ważne. Możesz mu odpisać potwierdzenie
    otrzymania, nawet dodając sobie do daty faktycznego otrzymania kilka dni jak
    chcesz. On nie ma inego dowodu na to kiedy otrzymałeś wypowiedzenie.

    No tak mi sie wydawalo, ale nie dodam nic z dwoch powodow - wyznaje zasade ze
    jesli sie czlowiek chce dopominac o uczciwosc innych, to nalezy byc samemu tez
    uczciwym, nawet jesli to nie jest sprawdzalne.
    Po drugie w koncu podpisalem kiedy odebralem, prawda ? To nie jest przez
    czlowieka do sprawdzenia od reki, ale jest do sprawdzenia na drodze reklamacji
    pocztowej.

    > A tak w ogóle to dobre są wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca
    kalendarzowego, tylko to wymaga zapisania w umowie.

    no i takie wlasnie w umowie jest :) (dokladniej to "na koniec nastepnego
    miesiaca kalendarzowego")
    tylko wlasnie list zostal niby napisany 28 kwietnia, ma date stempla 29
    kwietnia, a doszedl do mnie 6 maja :) i teraz pytanie na koniec ktorego liczyc,
    ale wlasciwie to tylko potwierdziliscie moj punkt widzenia ze na nastepny - tzn
    czerwiec :)

    pozdrawiam,
    Kuba