  • Data: 2008-02-23 11:08:35
    Temat: Re: działanosc gosp., etat a L4
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Feb 2008, cef wrote:

    > To może jeszcze mam lecieć do UM i wyrejestrowywać działalność,
    > skoro nie mogę jej w tym czasie prowadzić.

    Przecież rejestracja w UM stanowi wyłącznie *upoważnienie* do prowadzenia
    DG, nie ustanawia *obowiązku* jest prowadzenia.
    Koniec końców (przed sądami) wyszło, że jeśli w przepisie istnieje jakiś
    obowiązek wynikający z "bycia przedsiębiorcom", to fakt niemożności
    prowadzenia DG tego nie zmieni (i obowiązek pozostaje), ale jeśli przepis
    uzależnia coś od "prowadzenia DG" to liczy się faktyczne prowadzenie
    (co najwyżej ubezpieczony/podatnik/przedsiębiorca ma problem dowodowy
    z wykazaniem że "nie prowadził").

    > Przecież DG prowadzę w sposób ciągły.

    Wyroki odrzucające żądania ZUS co do zapłacenia składek za okres,
    w których prowadzący DG udowodnił, że owej DG *nie prowadził*,
    dowodzą iż (zdaniem sądów) jednak jest inaczej :)

    > Jak widać przepis niezbyt przemyślany.

    IMHO - nie. Tylko za dużo niuansów :(

    pzdr, Gotfryd