  • Data: 2008-07-01 12:25:35
    Temat: Re: "duplikat" paragonu fiskalnego
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Spory rozstrzyga sąd.

    To oczywiste. I zarazem mało praktyczne. Zwłaszcza w sprawach
    drobnych.

    > Może skorzystać z rękojmi albo niezgodności produktu z umową.

    Owszem, może. Ja wskazałem przypadek gdy oryginał paragonu może być
    bezwzględnie wymagany. Ale w przypadku niezgodności brak oryginału też
    może być kłopotliwy dla klienta.

    > Uprawnienia kupującego nie wynikają z posiadania paragonu, tylko z
    > dokonania zakupu. Zatem jeśli do skorzystania z jakiegoś prawa
    > (rękojmi, niezgodności) wymagane jest udowodnienie dokonania zakupu,
    > to najłatwiej dowieść to paragonem, ale nie jest to jedyny
    > dopuszczalny dowód.

    Ale te inne dowody to przed sądem, sprzedawca nie musi się w to bawić.