    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dlugosc zycia
    Date: Wed, 22 May 2024 19:19:35 +0200

    On Wed, 22 May 2024 18:25:55 +0200, Wiesiaczek wrote:
> [...]
    o-w-ktorym-zyje-sie-najdluzej-magiczne-miejsce-na-ma
    pie-polski/ygzp82b

> [...]
    > zwisała u poza łóżko. Facet nie mógł się ruszyć bo był zbyt pijany, ale
    > przyszedł sanitariusz (ratownik medyczny?) i zaczął go pytać: Nazwisko!
    > Ten nie mógł nic powiedzieć, więc z całej siły przywalił mu pięścią w
    > klatkę piersiową (!) i znowu: Nazwisko!
    > Ten znowu nic, więc sytuacja się powtórzyła kilkakrotnie.
    >
    > Ja leżałem parę metrów dalej i nie byłem w stanie konfrontować się z
    > dwudziestoparoletnim osiłkiem, więc cicho obserwowałem scenę i bałem się
    > ruszyć.
    >
    > Uważasz, że służba zdrowia w "wolnej" Polsce to jest to, co przedłuża życie?

    Na SOR trafiasz, jak masz jakies poważne problemy zdrowotne, więc
    spytaj się raczej jaki się zakończy unikanie SOR-ów, czy "służby
    zdrowia".

    > Mam podobnych obserwacji więcej, bo często bywałem na SOR-ach ale nie
    > chcę zanudzać ani się skarżyć. W każdym razie SOR to jest ostateczność i
    > to w każdym znaczeniu tego słowa.

    Na SOR w ostatnich latach trochę bywałem, długo by narzekać, ale
    akurat scen jak opisujesz, to nie widziałem.

    Tylko znów - co proponujesz alternatywnie?

    Tu masz świeżą sprawę z Wałbrzycha

    https://wiadomosci.wp.pl/smierc-na-sor-nikt-nie-zauw
    azyl-ze-kobieta-nie-zyje-7029718913125024a
    https://www.wprost.pl/kraj/11695795/walbrzych-pacjen
    tka-zmarla-na-sor-nikt-sie-nie-zorientowal-mocna-rel
    acja-rodziny.html

    i co - proponujesz omijać lekarzy?

    To pewnie by zmarła w tym samym czasie, tylko np w domu.

    J.