  • Data: 2022-09-19 02:34:40
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-09-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wyobraź sobie, że nie. Jakaś grupa mieszkańców (nieczytelne podpisy)
    > napisała do Prezydenta Miasta, by wyraził zgodę na nieodpłatne użyczenie.

    I tak wyraził nie wiedząc komu? Chyba za często się to nie zdarza.

    > Ale owa kontr-manifestacja też albo ma organizatora, albo ma
    > uczestników. Przy czym celem mojego zabiegu jest spowodowanie, by jednak
    > ktoś za to odpowiadał i to ogarniał.

    No ale znajdą się w tym miejscu ze względu na pierwotnego organizatora.
    Nawet jeśli faktycznie ktoś ich zorganizował (co prawdopodobne) jako
    spontaniczną kontr-manifestacje, to weź teraz wykaż, że nie przyszli za
    to pierwszą.

    > No i teraz wyobraź sobie, jakby klub sportowy oświadczył, że oni
    > odpowiadają za to, ze zawodnicy się zeszli i kopią piłkę, a ci na
    > trybunach, to tam spontanicznie przyszli.

    A kto im umozliwił dostęp na trybuny? Instytucja grania przy zamnietych
    trybunach jest znana. Ktoś zorganizował widowisko sportowe i na pewno da
    się wykazac, że jest to faktyczna organizacja (planowanie etc.). Jeśli
    miało być dostepne dla kibiców, to i dostęp do stadionu dla nich był
    dostępny. Prziecież klub był nie wlazł był do szatni i zawołał, a
    pójdźmy zagrać dodatkowy mecz za 45 min.

    > JA wierzę w spontaniczne spotkania, ale to musi z czegoś wynikać.
    > Przykładowo, jeśli by postanowiono ogłosić treść kontrowersyjnej ustawy
    > na rynku miasta, to uwierzę w to, że przeciwnicy mogą się tam
    > spontanicznie zejść. Ale jak nie ma jakiegoś wydarzenia mogącego
    > spowodować ową spontaniczność, no to ktoś musi miejsce i godzinę wskazać.

    Samo wskazanie godziny i mmiejsca nie przesądza MZ o zorganizowanej
    formie. Tak jak w przykładdzi, który dałem JFowi, MZ to musiałoby być
    jednak coś więcej, bo zwykłe wyjście z kolegami na piwo po pracy też
    zawiera ramy czasowe i miejsce.

    > Ja zakładam, ze planuje. Jakie jest prawdopodobieństwo, że dwóch
    > przeciwników PiS zainteresowanych manifestowaniem spotka się przypadkowo
    > w jednym czasie na obszarze powiedzmy 15 metrów? A 10.000?

    Ale to jest spotkanie przypadkowe, a spontaniczne spotkanie to spotkanie
    nieplanowane, powstałe pod wpływem jakiegoś impulsu i zrealizowane bez
    czynności organizacyjnych.

    --
    Marcin