  • Data: 2012-04-26 12:07:12
    Temat: Re: deklaracja wekslowa bez weksla
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 26 Apr 2012, Liwiusz wrote:

    > Każdy, kto choć trochę liznął weksli, znał rozwiązanie tego tematu :P

    Pomijajac problem taki, że niżej podpisany to może nie "każdy"
    z Twojej definicji, pominałes problem PODSTAWOWY :D

    > Kto miał uiścić opłatę? Wystawca.

    Nie.
    Zobowiazany z weksla.

    Wierzyciel ten weksel miał gdzies, wierzyciel chciał gwarancji
    bankowej "bo my mamy na to procedurę".

    To, że przyjęli weksel, przeszło tylko dlatego, że zeszłym
    tysiacleciu ktos wpisał go na listę "dopuszczalnych srodków"
    (i przypadkiem o tym wiedziałem), ale w żaden sposób nie
    implikowało że musza się zgodzić.
    Próba przymuszenia do kiwnięcia palcem ponad łaskawe
    podpisanie deklaracji skończyłaby się prawie na pewno
    tekstem "panie, załatw pan to poręczenie bankowe i do
    widzenia".

    I wcale nie jest to rzadkie podejscie na hasło "weksel"
    spotykane w firmach :>

    > Jak można zrobić, aby wierzyciel był wystawcą weksla?

    Po 1. - on musi chcieć.
    Czegokolwiek.
    A tu ja byłem zainteresowany w nietworzeniu kolejnego bytu
    bankowego pt. "gwarancja".
    Szczególnie, jak trzeba za to płacić :>

    > Z takiego weksla wystawca dochodzi należności od trasata, bądź sam może
    > "puścić weksel w obieg".

    Tego RÓWNIEŻ nie chciałem, i to bardzo.
    Weksel gwarancyjny, nie na zlecenie i tak dalej.
    Jak się okazało - słusznie, podmiot który się wydzielił w czasie objętym
    gwarancja wekslowa po wszystkim się zmartwił - "nie mamy tego weksla" :>
    (i nie wiemy który z wydzielonych podmiotów go ma)
    Musiałbym sadownie dochodzic unieważnienia weksla, prawda?
    (TEORETYCZNIE, to ten weksel gwarancyjny też nie jest unieważniony,
    ale nie można go "puscic w obieg", przylezc z nim TEORETYCZNIE
    mógłby następca prawny byłego wierzyciela, tyle, że narażałby
    się na oskarżenie o oszustwo lub usiłowanie wyłudzenia
    i o tym wiedziałby, bo na 99,98% jesli ten weksel jeszcze
    istnieje, to ma dopięta kopię ichniej deklaracji wekslowej).

    > Siakieś niepraktyczne te problemy miałeś :)

    W ogóle weksle niepraktyczne sa, w firmach wola zastaw w złocie ;)

    pzdr, Gotfryd