  • Data: 2009-03-20 09:58:07
    Temat: Re: darowizna samochodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    BETON wrote:
    > Witam
    > Posiadam samochód osobowy zajresetrowany na mnie.
    > Chciałbym go teraz przekazać matce, jednak mając na uwadze jej
    > umiejętnosć prowadzenia samochodu, nie chciałbym aby dalej był on na
    > mnie zarejestrowany, tylko na nią.- ( zniżki za OC)
    > Jak sie za to zabrać...?
    > Czy wystarczy w wydziale komunikacji przerejestować ? czy w urzędzie
    > skarbowym załatwić sprawy darowiny?
    > Jak najtaniej załątwić przekazanie samochodu osobie z rodziny ?

    Darować.
    Umowa darowizny.
    Ty idziesz z umową samochód wyrejestrować, ona zarejestrować.
    No i o ile samochód jest warty więcej niż 9 tys, albo planujesz w
    najbliższych 5 latach coś jeszcze darować, albo w ostatnich 5 latach coś
    jej darowałeś to zgłoszić darowiznę do US żeby nie zapłacić podatku
    (obdarowany).