  • Data: 2004-10-24 22:03:14
    Temat: Re: dane osobowe "pracownika" na stronie firmy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zairew" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:clh8hs$bv5$1@inews.gazeta.pl...
    > Pewna osoba ma firme swiadczaca uslugi hostingowe (konta www i te sprawy)
    i ma
    > ona ta dzialnosc na siebie. I teraz jest problem poniewaz trzeba by bylo
    > umiescic dane dwoch administratorow zajmujacych sie serwerem z tym, ze Ci
    > wlasnie administratorzy nie bede miec zadnej umowy o prace ani nic. Czy
    jest
    > jakis sposob aby takowe dane mozna bylo umiescic i odpowiadajac na posty
    mozna
    > bylo sie podpisywac wlasnym nazwiskiem? Bo chodzi o to, ze oficjalnie Ci
    > ludzie nie beda dostawac zadnych pieniędzy.

    A nieoficjalnie będą? :-)

    > Bo jak znam prawo jezeli umiesci sie kogos na stronie jako administratora
    > serwisu to odrazu trzeba bedzie za niego placic podatki itd. Czy taka
    osoba
    > nie moze byc np. jako pracujaca dobrowolnie za darmo czy cos w tym stylu?

    Jak to komercyjne przedsięwzięcie, to jej darmowa praca jest dochodem
    właściciela przedsiębiorstwa. Coś jak darowizna z ich strony.

    > Inaczej mowiac: Potrzeba umiescic dane dwoch administratorow w serwisie
    tak
    > aby nie trzeba bylo za nich nic placic, a klienci mogli sie do nich
    zwracac z
    > pytaniami i dobrze by bylo gdyby oni sami mogli sie tez zajmowac
    oficjalnie
    > serwisem uzywajac swojego nazwiska. Mam nadzieje, ze wyjasnilem zrozumiale
    :)

    Dość zrozumiale. Z tym, ze to z ochroną danych osobowych nie ma nic
    wspólnego. Jeśli umieścisz imię i nazwisko, to akurat pod ochronę to nie
    podchodzi, bo jednoznacznie gościa nie identyfikuje. jak już chcesz być
    super pewny, to przyjmij od nich oświadczenia, ze wyrażają zgodę na piśmie i
    po kłopocie. Ale sprawy podatkowej to nie załatwia.