    From: "maiku" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy w czasowym meldunku jest jakić haczyk?
    Date: Tue, 9 Aug 2005 19:47:52 +0000 (UTC)

    PAweł <p...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "roxy" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, nigdzie zreszta nie wykluczałem mozliwości, ze wśród
    > odpowiadających na tym forum moze zaplątać się jakiś prawnik.
    >
    > Niemniej wg mnie fakt, ze na tym forum wystepuje bez żadnych kwalifikacji
    > prawniczych chyba aż kilkanaście osób jako moderatorzy udzielajacy
    > odpowiedzi na pytania dot. zagadnień prawnych (bo tak wynikało ze
    > wspomnianej, usuniętej dyskusji) stawia wiarygodność tego forum pod dużym
    > znakiem zapytania, bo, co gorsze, nie ostrzega ono wyrażnie korzystających z
> [...]

    Hmmm... A umiesz czytać ze zrozumieniem? Wg mnie moderator nie jest ekspertem
    i ni cholery pod taką etykietkę się nie podszywa. Odpowiedzi udziela każdy,
    kto uważa, że coś wie. Moderatorzy są od pilnowania porządku (czytałeś
    regulamin?) Na forum KAŻDY może udzielać porad. Moderatorzy nie są od
    udzielania porad, jeśli mają ochotę popisać sobie, to i dobrze. Ich prawo.
    Jeśli jesteś takim fachowcem, to poudzielaj się. Konfrontacja z
    rzeczywistością, to często walnięcie w twardy mur.
    Opisywane forum obserwuję od dłuższego czasu i mam raczej pozytywną opinię.
    Dyskusja o wyuczonym i wykonywanym zawodzie ludków z forum zniknął w sposób
    automatyczny (Hydepark znika po ok. miesiącu od ostatniego postu).
    Deczko ubawiły mnie ujawniane informacje, bo... prawie każda kobieta może
    określić swoją pozycję domową jako gospodyni domowa, ale nie ma obowiązku (co
    nie zabronione, to dozwolone) ujawniać swoich zawodowych kwalifikacji. I co?
    Może to jakaś pani sędzia, adwokat czy radca prawny i w domu po prostu żona,
    matka i pani domu.
    Kurde, tym ludziom chce się coś pisać, doradzać, chociażby wskazać
    najważniejsze przepisy. Komu innemu się chce?
    Jakoś błędów merytorycznych nie dokonują. A od super dokładnych i
    merytorycznych porad są płatne (bardzo, bardzo) porady prawne adwokatów,
    radców prawnych i innych (powiedzmy: czasmi, bo chyba tez bywaja uczciwi
    prawnicy) wydrwigroszów.
    Akurat miałam kłopoty z prawem lokalowym (kilka lat temu). Najęty za (dla
    mnie) duże pieniądze prawnik miał jeszcze bledsze pojęcie o aktualnej ustawie
    niż ja. Całe szczęście, że lokatorzy nie pozwali mnie do sądu za dziwaczne
    (oczywiście niekonsultowane ze mną) roszczenia mojego prawnika.

    No to wolę darmowe porady wskazujące co mam przeczytać.