  • Data: 2016-02-02 11:07:18
    Temat: Re: czy to oszustwo?
    Od: n...@t...net.pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 2 lutego 2016 00:54:56 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

    > Komu się opatrzy?
    > Ile osób musi na nią popatrzeć żebyś mógł stwierdzić, że się opatrzyła i
    > przestała być nowością? I w jakim czasie?
    >
    > 10 osób? 100 osób? 1000 osób? Przez 3 miesiące?
    >
    > A jak w godzinę po dostawie tej nowości do sklepu wejdzie mała wycieczka
    > 5000 Chińczyków i popatrzą na szklankę, a ty wejdziesz godzinę później
    > to będziesz się domagał 20% zniżki bo się opatrzyła?

    > Jak 5000 Chińczyków na taką szklankę popatrzy to się zrobi magiczna, a
    > nie zwykła.
    >
    > Dawno nie czytałem takich idiotyzmów...
    >
    > Pozdrawiam
> [...]

    Opatrzyła oznacza, że straciła walor atrakcyjności
    fachowo nazywają to starzeniem się moralnie lub
    degradacją moralną produktu.

    Stąd na urządzenia komputerowe ustalono szybszą
    amortyzację z uwagi szybki postęp technologiczny
    (szybkie starzenie się moralne).

    Szybka hiperinflacja zaaplikowana przez Balcerowicza
    spowodowała hiperszybkie zubożenie społeczeństwa
    polskiego a zarazem hiperszybkie bogacenie się dawnej
    nomenklatury. Przy inteligentnym zarządzaniu państwem
    dziś bylibyśmy w zupełnie innej sytuacji gospodarczej.

    Osobiście cenię stabilizację w obszarze gospodarczym
    bo umożliwia przewidywalność czyli planowanie.
    Brak przewidywalności w tej sferze powoduje brak chęci
    do rozwijania przedsiębiorczości bo tworzy duże ryzyko
    a przysłowie "kto ryzykuje ten ma" jest celowo rozpowszechniane
    wśród mocherów.

    Zapamiętajcie - dobry biznesmen stara się zawsze unikać ryzyka
    i ceni stabilizację, biznesmen nieuczciwy wywołuje zamęt.

    Andrzej.