  • Data: 2010-11-16 17:40:30
    Temat: Re: czy można tak zrobić gliny w konia?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote
    > Nie ma bo prawo do wejścia w czasie pościgu nie oznacza prawa do
    > przeszukania,

    Póki policjant ma możliwość bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą, to
    każda próba bezprawna przerwania legalnej czynności (legitymowania) bez
    zgody policjanta może spotkać się z reakcją użycia siły na podstawie art. 16
    Ust. o Policji, a jeśli są przesłanki do zatrzymania to i 244kpk. I czy stoi
    w bramce czy wbiegnie na teren prywatny czy do mieszkania to będzie tak
    samo. Póki się nie zamknie i fizycznie nie oddzieli od policjanta. Jeśli o
    takie prawo do wejścia Ci chodzi to masz rację. Nie znam innego prawa do
    wejścia siłowego do lokalu podczas pościgu, bo prawo tego wprost nie
    definiuje. Czy można wydumać jakieś teoretycznie przypadki, że w czasie
    pościgu wywala się drzwi czy okna, a jednak nie jest to przeszukanie...? Nie
    wiem, ale nie znam takiego podejścia ani teoretycznego ani praktycznego i
    wątpię, aby ktoś ryzykował, bo w pościgu to i przesłanka do kodeksowego
    przeszkania jest wystarczająca.

    >tyle że zaraz się okaże że policjantów szkolą że
    > jak już wlazł to niech szuka, a jak coś znajdzie to prawo dopuszcza
    > do wykorzystania tego w sadzie.

    To i może być jakiś tam problem. Policja jest instytucją, która realizuje
    swój interes, do jakiego została powołana.

    > A w opisywanym przypadku rowerzysty kombinatora przeszukanie
    > będzie jedynie policyjną szykaną.

    Nieprawda. Jeśli podczas czynności pojawią się przesłanki do zatrzymania to
    zgodnie z art. 219 i 220 kpk przeszukanie stanie się możliwe. A przesłanki
    zatrzymania mogą się pojawić w momencie, gdy gość będzie próbował ucieczki,
    niekontrolowanego oddalenia się od policjanta bez jego aprobaty, przerwania
    czynności czy innego zatarcia śladów (stanu organizmu). Odchodzenie do domu
    podczas legitymowania nie jest normą.